Summering div 1 södra omgång 4.

Helgens matcher slutade såhär.

IK SödraDal - Sportlife Kungälvs IBK 9-4

Ganska väntat faktiskt, här ska Kungälv inte ha så mycket att hämta.

Olofströms IBK - FBC Engelholm 3-7

Även här rätt så väntat, kanske lite större siffror än jag trott men Engelholm har en bättre trupp.

IBK Vöikers - Pixbo Wallenstam IBF 6-4

Denna matchen kändes lite öppen på förhand även om jag tippat Vöikers.

FBC Kalmarsund - IBF Älvstranden 7-4

Här var väl egentligen piraterna från Göteborg favoriter men jag trodde på Kalmarsund för jag vet hur bra de kan spela så för mig var det ingen överraskning att de vann. De har ett lag för framtiden medans älvstranden, tippar jag har seriens klart äldsta lag och inte så mycket till framtid i det laget, blir tufft om flera lägger av nästa år. Inte för att spelarna är lastgamla på något sätt men i daminnebandy lägger ju tyvärr många spelare av redan före 25 års ålder. Men kanske trenden är annan i Göteborg och de spelar tills de är över 30 i så fall är det ju ingen fara på något sätt. Svårt o tolka vad jag skrev kanske, inte jättetydligt men kl är 22.39 så.. :) Älvstranden har i alla fall inte en enda spelare under 20 år i sin A trupp det är fakta i alla fall om man läser på innebandy.se

Warberg IC - IBK Vänersborg 11-2

Lite större siffror än jag trott, Filipsson brukar hylla sitt lags försvarsspel men det kan han inte göra med 11 mål i baken. De ledde dock med 1-0. :)

Fröjereds IF - Hovshaga AIF 4-4

Fröjered har 4-2 ledning tills 2 min kvar av matchen och måste vara helt knäckta att bara få med sig 1 poäng från denna matchen som det utvecklade sig. Om det ändå var rättvist är en annan sak men 4 matcher och inte en enda seger för Fröjered måste de vara otroligt missnöjda med. Just nu förankrat i bottenstriden vilket inte jag trodde före seriestart.

Uppdatering av tipstävlingen kommer tisdag eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Filip

Sant, 11 mål är på tok förmycket. Speciellt eftersom de bara hade 30 på mål!! Synd att vi bjuder på två mål när vi leder med 1-0. De skall dock ha kred för sitt snabba anfallsspel :) Samt speeden i benen. Där ligger vi helt klart efter.

Svar: Ja men de har väl kört 5 pass i veckan i några år nu, tror inte många elitserielag på damsidan tränar så mkt faktiskt.
David Karlsson

2012-10-15 @ 11:30:46
Postat av: Hermine

TÄNK att så många tanter i ett lag kan vara så bra och ligga i toppen då, inte alltid är det bättre att vara ung :)

Tror inte Älvstranden bett om att vinna någon serie eller bygga inför framtiden, utan dom kör så länge det är roligt!

Svar: Hehehe, menade ju inte tanter på något sätt, menade mer att ni troligtvis är det enda förbundsserielaget i hela sverige på damsidan som inte har en enda spelare under 20 år med i matchtruppen, rätta mig gärna om jag har fel. Vart tog förresten den unga lovande Pernilla Wikström vägen? Tillbaka i FBC Lerum eller skadad?
David Karlsson

2012-10-15 @ 14:17:33
Postat av: Anonym

Wickström är kvar i truppen men är tyvärr skadad, dock på väg tillbaka nu!

2012-10-16 @ 17:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0