Ny tipsomgång, omgång 10.

Omgångens matcher.
 
2012-12-01   
IBK Vänersborg - IBF Älvstranden Se matchinfo
IBK Vöikers - Olofströms IBK Se matchinfo
IK SödraDal - Fröjereds IF Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - FBC Engelholm Se matchinfo
2012-12-02   
Sportlife Kungälvs IBK - Hovshaga AIF Se matchinfo
2012-12-04   
Warberg IC - FBC Kalmarsund Se matchinfo
 
 
Johan går ut först och släpper sin tipsrad och den ser ut såhär.
 
Vänersborg - Gnällstranden 3-7

Vöikers - Olofström 5-3

Södra Dal - Fröjered8-4

Pixbo-Engelholm 3-6

Sportlife - Hovshaga 5-4

Warberg - Kalmarsund 6-4
 
Själv så tippar jag följande.
 
Vänersborg har dippat lite och fått 2 (enligt mig) onödiga förluster, 2 segrar där istället mot Kungälv och Pixbo och de hade vart med och slagits om en andraplats men nu är de istället med i bottenfighten om de förlorar mot Piraterna som inte heller har någon kanonform. Jag tror matchen går till sudden och där avgör nog någon av de duktiga Olsson tjejerna i hemmalaget (har ju 3 att välja på). Tips 4-4 (5-4SD).
 
Vöikers mot Olofström, svårtippad match det också men där tror jag ändå hemmaplan avgör, jag skulle nog säga att det är offensiv mot defensiv och här blir nog starten av matchen riktigt viktig. Tips 6-2
 
Ifjol blev det storpisk för Fröjered mot SödraDal men då hade matchen ringa betydelse och nu är den mycket viktig för gästerna som är i stort poängbehov. Tror ändå SödraDal är för stabila mot de unga tjejerna i Tidaholmslaget. Tips 6-3
 
Pixbo snodde oväntat med sig alla 3 poängen mot Vänersborg och det var riktigt bra gjort och jag tror de flyter på av bara farten och vinner denna matchen i sudden. Tips 5-5 (6-5SD).
 
Kungälv mot Hovshaga, även här en svårtippad match, här skulle det kunna bli oavgjort för Kungälv har inte en enda oavgjord och det har blivit många täta matcher så någon gång borde väl de också spela oavgjort. Tips 4-4.
 
Warberg mot Kalmarsund, det brukar vara rätt så jämna matcher de lagen emellan och jag tror på tight här också, tips 6-5.
 
 
 Thorbjörns tips nedan.
 
IBK Vänersborg - IBF Älvstranden 3-6
 
IBK Vöikers - Olofströms IBK 4-5
 
IK SödraDal - Fröjereds IF 6-3
 
Pixbo Wallenstam IBK - FBC Engelholm 5-3
 
Sportlife Kungälvs IBK - Hovshaga AIF 4-6
 
Warberg - Kalmarsund 7-5
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0