serieindelningarna är klara.

Även om det är preliminärt så känns de ändå logiska tycker jag.


Division 1 Norra damer
FBC Uppsala
Gävle GIK
Hudik/Björkberg IBK (upp)
IBF Dalen
Iksu Ungdom
Kais Mora UIF (upp)
Notvikens IK (upp)
RIG Umeå IBF
Skellefteå Innebandy IF
Söderhamns IBF (upp)
Umeå City IBK
Örnsköldsviks IBK

Division 1 Mellersta damer
Bele Barkarby IF IBF (upp)
FBI Tullinge (upp)
Hagfors IF
Hässelby SK IBK
IBK Köping
IBK Lockerud Mariestad
Rönnby IBK Ungdom (upp)
Solfjäderstadens IBK (upp)
Telge SIBK
Tyresö Trollbäcken IBK
Täby FC
Örebro SK IBK (ner)

Division 1 Södra damer
FBC Engelholm (upp)
FBC Kalmarsund
Fröjereds IF
Hovshaga AIF
IBF Älvstranden
IBK Vänersborg (upp)
IBK Vöikers (upp)
IK SödraDal
Olofströms IBK
Pixbo Wallenstam IBF
Sportlife Kungälv IBK (upp)
Warberg IC


I mellersta kommer Rönnby Ungdom tillbaka och alla vet nog vad jag tycker om dessa fuskande ungdomlag, skicka bort dem till en elitreserv istället för att förstöra för alla andra klubbar. Även Kais Mora ska ha ett ulag med i div 1, jaha ja kul även där. Div 1 södra ser rolig ut, Engelholm som var många år i dameliten är tillbaka och när jag kikade på deras lag i kvalet var det flera "gamla" meriterade spelare som var med, de kan säkert vara en obehaglig överraskning för många lag. Även Vänersborg är tillbaka där de hör hemma efter 5 eller 6 år i div 1 åkte de ur för 2 år sedan men tog sig lätt vidare genom att kvalbesegra Sjöstad med 7-0 hemma och vinna med uddamålet borta. Sportlife Kungälv, ja ska de göra det Marstrand och Ale inte lyckats med nämligen att inte åka ur med dunder och brak, jag avvaktar silly season först sen får jag se. Vöikers var väl uppe i div 1 för några år sedan också och om jag inte minns fel hade de några Inglestad/Växjöspelare i år så där finns också rutin. Ifjol var det lätt att räkna in lagen som skulle rasa ur men i år känns det faktiskt helt öppet, här gäller det att inte fuska med sin försäsong utan vara noga i allt från och med nu, det är dags att dra igång brudar, ut i spåret och det med detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0