Lite nyheter om silly season i daminnebandyn!

Linköping har förstärkt med ny tränare och det är Jocke Bååth från Solfjäderstaden som ska in i ledarstaben, Jocke som jag känner och vet att han brinner mkt för innebandy, det kommer nog kännas för "Fjädern" när hans engagemang försvinner, lycka till Jocke med Linköpingstjejerna.

Karlstad fick som vanligt nej av Sara Kristoffersson, jag tycker det är kul att de varje år går ut hårt i pressen och "lovar" toppspelare till klubben osv men seriöst, varför skulle hon vilja spela i ett bottenlag som Karlstad? Det lutar istället åt att hon går tillbaka till Mora igen......

Endre ser ut att bli av med en av deras vassaste spelare i Maria Zillén (Jakobsson), mitt tips är att hon är tillbaka före slutspelet om hon nu inte är gravid eller något annat.

Huddinges damer förstärker på bra som vanligt, får se om de kan nå slutspel i år.

Jönköping stärker upp med mer Fröjeredsspelare, det finns hela 5 st före detta spelare från FIF där nu med, Lilly Djurberg, Sara Anteryd samt nya Johanna Johansson, Angelica Högberg och Malin Strandh (senast i östra). Personligen tippar jag på att Anteryd går andra vägen och spelar i Fröjered nästa år då hon ska ha barn nu och köpt hus i Tidaholm, hon lär knappast lägga tid på spel i elitserien då hon kommer prioritera sin bebbe såklart. Har hon möjlighet att kombinera med spel i FIF i den mån hon kan skulle det vara bra för det unga laget i Fröjered.

Uppdaterat, det var visst redan klart, vet att det vart på gång men inte att det var officiellt. :)

http://www.vastgotabladet.se/nyhet/2139/anteryd-tillbaka-till-fif

Jag tror det blir en bra säsong för FIF och förhoppningsvis tar fler ansvar när poängdrottningen Angelica försvinner, hon kommer saknas mkt då hon bjöd på mkt godis på planen men jag tror ändå på större framgångar när laget inte är så beroende av en spelare som ifjol.

Även Johannas aggressivitet kommer saknas dock fattade jag aldrig varför hon blev flyttad från backplatsen ifjol där jag tycker hon är som bäst, men jag är väl trögfattad antar jag.........

Hoppas de nya från Östra tillför mkt.


Mer kommer senare....


Kommentarer
Postat av: hacket

Anteryd är redad klar dör fröjereds, stod i media för flera dagar sedan!

2012-05-12 @ 10:32:08
Postat av: Missat denna?

http://www.vastgotabladet.se/nyhet/2139/anteryd-tillbaka-till-fif

Postat av: Missat denna?

http://www.vastgotabladet.se/nyhet/2139/anteryd-tillbaka-till-fif


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0