TV-matchen var en glädje!

Även om jag gick mellan datorn och matchen lite då o då så var jag riktigt nöjd. Innebandy är en "momentum sport" där man kan via något eller några mål få en energikick och vända på steken Pixbo var nära då de kom nära i andra perioden, men Dalen släckte direkt hoppet via 4-2 och visade att de var hetast för dagen även om det blev 8-4 som kanske var lite för stora siffror så vann Dalen rättvist.

När man ser Dalens lag så undrar man varför de inte vunnit eller vinner några sm-guld, de har så mångra bra lirare och när de fått tillbaka Carlbom som är stekhet när han får chanser så seglar de ändå upp en del på min lista över potentiella guldvinnare. De har bara en sak emot sig, slutspelsspöket, kan de skrämma bort det i år tro? Kanske men de är i alla fall mycket sevärda. Pixbo är mkt bättre än såhär det vet vi, för mkt lätta misstag i uppspelen idag och de tog heller inte krigen framför dalenkassen utan lirade för mkt runt i rundsargen, där vinner man inga matcher alls.

Kul med en bra SSL match, hoppas på fler.

Förresten, var det bara jag som tyckte David Jansson som är coach i Pixbo och Peter Runnestig som är kapten är lika? Kan de vara bröder utan att veta om det?? :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

De var väl Caleb som var kapten;) Runnestig hade den svenska spelsbindel som betyder att man kan spela head 2 head :)

2012-02-29 @ 19:09:57
Postat av: David K

okej, men har för mig att han brukade vara kapten men det kanske var när Caleb var skadad? Skit samma det handlade ju inte om han var kapten eller ej utan att de var lika, men det kanske du inte såg?

2012-03-01 @ 07:18:02
Postat av: Foxtail

Då kanske du kan tipsa innebandyplaneten: http://innebandyplaneten.se/?p=15989

2012-03-01 @ 11:32:30
Postat av: Jonas

Normalt sett har jag för mig att Östholm är kapten :) men som du säger spelar föga roll :) Tänkte inte på det så :)

2012-03-01 @ 17:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0