Ny omgång div 1 södra dam.

Till helgen spelas några matcher sedan ska också några spelas på vardagarna, varför kan jag inte förstå, klart man bör spela på en helg och inte behöva åka runt i buss en vardagskväll.

Nåväl ska försöka komma med några bra tips om hur jag tror matcherna slutar. Verkar som det finns folk som tycker det är dåligt att skriva om en serie när man inte ser mer matcher, kan bara säga så här. Jag har faktiskt ett liv utanför innebandyn nuförtiden, förr skrev jag om div 2 herr (nuvarande div 1) och då hade jag inte några barn och hur mkt fritid som helst och såg minst 1 match i veckan, oftast 2 st om det gick och hade sett alla lagen i princip live flera gånger per säsong. Önskar att jag kunde se mer men det är bara mina tankar om hur jag tror matcherna ska gå och jag grunder det på min erfarenhet från daminnebandytränarskapet då jag ändå tränat damlag i många år, är väl en 6-7 säsonger.

2012-02-04


IK SödraDal - Hovshaga AIF Se matchinfo
2012-02-05


Östra SK Jönköping - Malmhaug KFUM IBF Se matchinfo
2012-02-08


IBF Älvstranden - Warberg IC Se matchinfo
Olofströms IBK - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - Tvååkers IBK Se matchinfo
Ale IBF - Fröjereds IF Se matchinfo


Match 1. SödraDal som drabbats av guldfeber och tappat stinget tror jag inte vinner här heller. Hovshaga snyter en poäng. Tips 4-4.

Match 2. Svårtippad bottenmatch, när jag såg Malmhaug var de riktigt dåliga för att kort därefter ta poäng mot SödraDal som jag tyckte var jättebra när jag såg dem. Östra har jag inte sett i år men ifjol hade de helt annat lag. Tips 3-3 och 4-3 i SD av en fd Fröjeredspelare med rött hår, räkna själva ut vem jag menar.

Match 3. Toppmatchen, historiskt så viker Warberg ner sig och tappar spelet helt här och Piraterna kan kontra hem 3 poäng men....(som Tony Irving i lets dance hade sagt), nu tror jag inte det blir som det vart. Warberg som gått från klarhet till klarhet det sista och enligt rapporterna jag fått är riktigt heta och vältränade tror jag faktiskt kör över Piraterna. Tips 2-10

Match 4. Olofström tror jag inte vinner denna matchen även om det nog blir tight. Tips 4-6

Match 5. Med Pixbo måste man ju gå in i truppen och kika vilken förening i föreningen spelarna som är lite vassare tillhör nu efter 31/1 och även om tränare Bernvid tycker det är löjligt att basera information på en laguppställning så vore det ju idiotiskt att inte göra det när man kan göra det eller? Pixbo verkar ha flyttat tillbaka sina elitspelare och det är ju solklart då de tagit poäng nog att hänga kvar. Tips här 3-5, Tvååker tror jag kämpar ner Pixbospelarna som säkerligen inte fått så mkt speltid på ett tag o är nog lite ringrostiga, men Bernvid kanske vill kommentera själv hans tankar? Jag tycker ändå han borde fått ut betydligt mer av sina div 1 spelare då han är heltidsanställd av klubben men istället verkar div 1 laget gått mycket tillbaka i alla fall det man hört av otroligt många som följer daminnebandyn, men vad vet jag?

Match 6. Ale mot Fröjered, ja en jämn fight senast men Fröjereds form har vart usel, det laget behöver är också kontinuelitet (jäkla svårstavat ord), coacherna som har gjort ett kanonjobb sett över hela säsongen, har bytt runt så jävla mycket det sista så jag undrar fan om spelarna själva stundtals vetat hur det spelat. Sen måste spelarna också tagga till och smälla på lite mer.

Visst är det bra att byta lite för o få fart på spelare osv men låt dem hitta tryggheten också i kedjorna, det har saknats tycker jag på läktaren i alla fall. Hittar FIF tillbaka till det gamla goa spelet och tryggheten tror jag de vinner men håller man på och ändrar runt hela tiden tror jag det blir torsk mot Ale.
Ale kan nå 23 poäng men 23 poäng lär inte räcka till nytt div 1 kontrakt tyvärr Ale, men jag tror ändå Ale lär kämpa för allt de har och vilja ta så många poäng de kan. Tips 4-4 och 4-5 i SD med mål av nr #2 J. J. 



Inte för att jag har haft stenkoll på poängställningen i tävlingen! Men om det stod 50-49 inför förra omgången som sedan slutade 3-1, så blir det i min värld 53-50 :-)

IK SödraDal-Hovshaga AIF

Hemmalaget har verkligen inte imponerat det senaste. Hovshagas inställning gillar ja som bekant sedan tidigare. Hemmalaget motivation bör dock vara betydligt större.
Tips: 5-3

Östra SK Jönköping-Malmhaug KFUM IBF

Hmmmmmm....Egentligen tror ja att hemmalaget kommer att lyckas GNETA sig till en seger på deras hala och totalt värdelösa parkett under ett kasst Div I arrangemang! Men ja måste tippa med hjärtat. KFUM griper det lilla halmstrå som finns :) O jag får anledning att leeeee en extra gång.
Tips: 4-5

IBF Älvstranden-Warberg IC

Precis som David tror jag att det nu är dags för Warberg att en gång för alla visa vilket lag i denna serien som håller kvalite för ett kval! några 2-10 blir det dock knappast ;)
Tips: 3-6

Olofströms IBK-FBC Kalmarsund

Dags för hemmalaget att trygga div I statusen! Motivationen bör var betydligt högre än för FBC som är trygga i mitten av tabellen!
Tips: 5-4

Pixbo Wallenstam IBF-Tvååkers IBK

Nu måste ja lägga bort känslorna o försöka vinna den här tävligen :) Om Pixbo ställer upp med samma lag som senast, då vinner de tämligen lätt. Om inte kan bortalaget t o m vinna :)
Tips: 7-4

Ale IBF-Fröjereds IF

Fröjered har en hedrande fjärdeplats att kämpa för. Det borde räcka som motivation för att slå Ale.
Tips: 2-6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0