Kort om matcherna i div 1 s.

2012-02-04
IK SödraDal - Hovshaga AIF 3-1
2012-02-05
Östra SK Jönköping - Malmhaug KFUM IBF 5-6 SD
2012-02-08
Pixbo Wallenstam IBF - Tvååkers IBK 5-7
Olofströms IBK - FBC Kalmarsund 6-1
IBF Älvstranden - Warberg IC 2-8
Ale IBF - Fröjereds IF 3-13



SödraDal tog chansen att hänga på och Östra missade sin chans att hänga kvar, nu tror jag tåget är kört för nytt div 1 kontrakt för Jönköpingsklubben.

Tvååker vann precis som jag trodde för Pixbo utan elitspelarna är inget lag som skrämmer i div 1 samt att Tvååker höjt sig mkt under säsongen, bra gjort!!!! Tyvärr kanske lite för sent då de inte hade flyt med resultatet i Olofström.

Kalmarsund som värvat in Sihlman som stått i mål i Elitserien i Endre och någon mer spelare som jag läste något om fick ordentligt med smisk mot ett förmodligen heltaggat Olofström som vann med hela 6-1. Kanske var matchen jämnare än resultatet?

Toppmötet slutade precis som jag trodde även om det inte blev 2-10 men Filipsson det var inte långt borta..:) Warberg har toppat till formen och förmodligen är det frukten av all hård träning och är det något lag som är seriöst nog och tränat hårt för att nå Elitserien så är det Warberg. Får hoppas att organisationen backar upp damlaget också och inte bara ger herrarna allt de pekar på...........

Ale vek ned sig hemma mot Fröjered med hela 3-13, det är verkligen inte bra på sin hemmaplan att släppa in så mkt mål men vänder vi på det så var det kanonbra av Fröjered att dundra på även om de är i mittens rike och inte kan bli bättre än fyra troligtvis. Kul att de unga spelarna kom med en hel del i mål och assistprotokollet och inte bara Högberg även om hon tog fina 6 poäng och förhoppningsvis kröner sig med div 1 s poängligaseger.

Jag undrar också om vårt Lockerudsälskande förbund väljer att återigen blunda för Högbergs prestationer och ge priset som bästa damspelare i distriktet till en Lockerudare, ifjol nominerade jag Högberg men de valde istället Sara Stöckel om jag inte minns fel. Rätt eller fel vad vet jag men Lockerud vann knappt en match ifjol i alla fall så att någon spelare därifrån fick priset kändes väldigt mediokert. Deras spelare har ju fått priset i alla år jag kan minnas och det kanske är på tiden att någon annan får det i år om förbundet ska ha någon trovärdighet kvar som neutralt och inte Lockeruds förbund, dags att inse att det inte är 1980-talet längre...................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0