Summeringdiv 1 s omg 12.

då ska vi se hur det gick, många matcher som spelades.
 
2012-12-12   
IBF Älvstranden - Pixbo Wallenstam IBF 5-4
Hovshaga AIF - FBC Kalmarsund 4-4
2012-12-15   
FBC Engelholm - Sportlife Kungälvs IBK 14-5
Fröjereds IF - Warberg IC 5-6
Olofströms IBK - IK SödraDal 1-6
2012-12-16   
FBC Kalmarsund - IBK Vöikers 3-2
 
Hovshaga mot Vänersborg blev alltså inställd, har ej hört om nytt datum än.
 
Lite kort om matcherna då.
 
Jämnt som väntat i Göteborgsderbyt, inga direkta överraskningar i Pixbos lag heller vad jag kunde se. Jag själv hade 5-5 så var nära spiken där.
 
Hovshaga mot Kalmarsund var också en väntad  jämn match där jag själv tippade 4-4 och det kändes ruggigt bra.
 
Engelholm krossade Kungälv och det var ju väntat med seger men siffrorna rann iväg mer än jag trott.
 
Fröjered var nära, men lik förbannat 0 poäng, känns återigen lite trist då de tappat sjukt många matcher i slutet, sitter det i huvudet i år? Warberg var lite i gungning och kan seriens bottenlag störa dem borde väl de flesta lagen kunna tycker man. Dock tycker jag Fröjered är klart bättre än tabellen visar.
 
SödraDal vann också väntat måste jag säga och de verkar ha hittat sin starka defensiv från ifjol.
 
Jämn match mellan Kalmarsund och Vöikers.
 
Summan denna omgången är att bottenlagen är nära men får ändå stryk, (Fröjered, Pixbo, Vöikers) lite typiskt faktiskt. Än är det stor spänning i serien och fortfarande många jämna matcher vilket är grymt kul.
 
Ska summera tipsen i nästa inlägg senare under måndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0