Snöoväder i helgen!

Och med det helt rätt inställda matcher, när jag var tränare så ville jag ta det säkra före det osäkra. Att chansa och ge sig ut på halvdåliga vägar för att spela lite innebandy tycker jag är meningslöst. Vädret blir alltid bättre så flytta hellre matchen så ingen kommer till skada i trafiken. Ta hand om er där ute.
 
Hovshaga mot Vänersborg är inställd och i Tidaholm är det mycket snö så jag är tveksam på att Warberg kommer hit idag.
 

Warberg kom fram och det ska sägas att vädret blev bättre på eftermiddagen än vad det var på morgonen.
 
Fröjered var nära skräll eller nära och nära, de ledde efter 13 minuter in i tredje men på 4 minuter hade Warberg vänt på steken. Det är lite typiskt för just topplagen att i princip alltid vända på steken när det väl gäller och precis lika typiskt för bottenlagen att tappa när det väl gäller. Ifjol hade Fröjered de marginalerna på sin sida i år tvärt om, hoppas poängen börjar rulla in för om jag citerar mig själv för 2 år sedan när jag tränare Fröjered så stod det såhär i lokaltidningen "för många hedersamma förluster så åker man ur serien". Jag tycker laget är mycket bättre nu än för 2 år sedan då samma spelare blivit 2 år äldre och många hade inte testat på spel i div1 då och de ska allt greja det men poängen måste börja komma.
 
Engelholm piskade upp Kungälv rejält och SödraDal vann stabilt.
 
Dagens matcher slutade såhär.
 
2012-12-15   
FBC Engelholm - Sportlife Kungälvs IBK 14-5
Fröjereds IF - Warberg IC 5-6
Olofströms IBK - IK SödraDal 1-6

Kommentarer
Postat av: JB

Nja, samma spelare är det väl inte riktigt. FIF har ju faktiskt tappat de bästa. Marginalerna du nämner från ifjol var ju just dessa spelare. 27 pinnar har man klarat sig på de senaste 2 säsongerna. Blir tufft...Ha det!

Svar: Stora delar av laget är detsamma, Anteryd har ju också tillkommit samt Matilda på backen. Klart det blir tufft när det har blivit en sådan skitstart men förutsättningarna finns, det gäller att grisa till sig poängen och inte bara spela fint spel i rätt lägen.
David Karlsson

2012-12-15 @ 20:53:39
Postat av: Anonym

Varför har du inte kommenterat alla matcher i omgången? Vad är ställningen i tävlingen?

Svar: Det kommer idag måndag, hade fullt upp igår söndag, men idag måndag så ska jag skriva det för nu har jag slutat arbeta. Det finns ett liv även utanför innebandyn. :)
David Karlsson

2012-12-16 @ 20:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0