Lite SSL innebandy på annandagen.

Var och kikade lite SSL mellan Mullsjö och Warberg i år igen. Jämför jag med matchen mellan de 2 lagen ifjol så var detta en riktigt bra match, ifjol en riktigt sunkig match med 2 lag utan självförtroende men idag var det fart och rolig, tuff match.

Mullsjö är klart bättre än tabellen visar, men de har en akilleshäl som de haft i alla år jag sett dem spela. De tar inte skitjobbet framför kassen, de är ju unga och rätt små och snabba många av spelarna men de måste våga gå in på kasse lite mera och inte bara lira boll, man såg det klart och tydligt flera gånger när de har skottläge efter lite bra bollrull så kan motståndarnas målvakt bara sätta sig och lätt plocka skotten. Warberg hade minst 1 på kasse ibland 2 st och då blev det livsfarligt.
 
Samt att Gillek för fan borde släppa boll lite mer och inte spela 90 tals innebandy där man tar in bollen i hooken och springer runt runt med den, det sabbar hela den linan, man såg när han fick boll i andraläget och inte i uppspelsfasen att de skapade direkt farligheter och han fick avsluta (missade 3-4 lägen men gjorde 1 mål) och där kom han helt till sin rätt och inte som en sengångare som ska krama boll, nä släpp bollen Gillek för fan och lita på dina kedjekamrater de fixar att lira bollen till dig utan problem
 
Warberg då, jo de blixtrade till då och då, men vissa spelare helt osynliga, Tiitu storvärvningen, var han ens med idag? Defensivt var de jävligt tighta men man saknar glansdagarna när Emanuelsson, Canerstam och Svensson lekte innebandy för så bra lär det nog inte bli igen. Men stabil insats bakåt och förlusten i sudden kom ju på utvisning så inte så mycket att säga om.

4-3 i sudden vinner Mullsjö med, efter att ha fått spela 4 minuter Powerplay från 19.41 i 3e perioden och även i sudden då.

Bäst i Warberg var Kimmo Eskelinen som fick lätt bomba in ett inslag i första perioden och det är lite kul att jag säger till polaren som jag kikade matchen med att oj de markerar inte Kimmo nu kommer det smälla och 5 sekunder senare tackar han och drar in bollen i hooken och sätter den under ribban bakom en chanslös Qvisth i hemmakassen. Mais gör er läxa bättre och ha koll på vilka ni möter, alla vet väl att Kimmo har en bra bössa?

Matchen var tutt stundtals och bl a fick Gillek en skön bentackling som jag kände borde gett 5min och inte bara 2, men de stackars domarparet fick mycket skit från båda lagen och en del i publiken (mest warbergs publik på 10 pers). I pausen mellan andra och tredje gick kaptenerna med in i domarrummet (vad fan då för?) och jag kan ju lätt gissa vad som sades.

-ni måste höja nivån nu ni blåser ju sönder matchen (kaptenerna framför alla warbergs då de klagat som fan under matchen)
-vi tycker vi har en lagom nivå (domarna)
-det tycker inte vi (kaptenerna)
- ok vi ska höja nivån (domarna)

Ungefär så lär det ha låtit skulle jag tro då domarparet inte blåste för något i princip och släppte låsningar hit och slag dit då de förmodligen ville göra kaptenerna till lags.

Jag tycker domarna skulle tagit snacket kort på banan med kaptenerna och kört sin nivå matchen ut även om den var lite låg men att ändra mitt i matchen fixade dem inte tycker jag i alla fall. Det blev bara sämre då.

Tyvärr mycket om domarna men ibland blir det så.

Spelarbetyg från mig.

*** Kimmo Eskeleinen Wic (1 mål och ständigt farliga genomskärande passningar som wic borde gjort flera mål på och inte massa indianare som det ibland kan bli :) )

** Sebastian Palmqvist Mais (rörlig och snygga dragningar och bra både offensivt och defensivt, borde få ännu mer boll tycker jag.)

* Joakim Andersson Wic (svårt att hitta en tredje men jag tycker Jocke spelade smart och gjorde ett bra jobb på centern, även flera av de unga i Mais var bra men har för dålig koll på vad de heter).
 
Ja detta var min åsikt i alla fall, antar att alla inte håller med men det var en kul och underhållande match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0