Bättre sent än aldrig summering sista omgången före jul i div 1.

Matcherna i helgen som var slutade såhär.
2012-12-22   
Fröjereds IF - IBF Älvstranden 6-7
IK SödraDal - IBK Vänersborg 8-3
Olofströms IBK - Hovshaga AIF 5-2
IBK Vöikers - Sportlife Kungälvs IBK 5-3
 
Fröjereds match rapporterade jag om tidigare där gästernas rutin fällde avgörandet o de tog kampen framför kassen bättre och på så sätt fick 4 enkla mål och höll undan trots att de gick på knä sista perioden och såg riktigt slitna ut.
 
SödraDal dunkade in 2 snabba mål medans Vänersborg satt kvar i bussen? Skämt o sido men åker man så långt får man fan vara med från början och inte ge hemmalaget självförtroende. 4-0 stod det redan efter ca 14 minuter in i första perioden och då kunde hemmalaget spela hem 3 lätta poäng. Själv trodde jag att Vänersborg skulle kriga på och sno en poäng, inte direkt vad som hände.
 
Olofström blandar och ger, denna matchen var de effektiva och vinner första perioden med 1-0 trots 3-7 i skott för att nämna något. Matchen avgör de i början av 3:e när de gör 2-1 och 3-1 på några få minuter och tar hem en skön 3p med 5-2. Om det var Hovshaga som gjorde en dålig insats eller om det var Olofström som var bra har jag ingen aning om men 3 viktiga poäng i alla fall till Olofström.
 
Vöikers vann mot Kungälv och det var som jag trodde faktiskt, hade själv tippat Vöikersseger. Kungälvs form är inte imponerande även om de i denna matchen var med i 2 perioder då det bara stod 1-1, många förluster i rad nu.
 
Tipstävlingen då:
 
David: 1p på seger för Vöikers, matchen mot Warberg räknar jag inte då de andra två inte hann tippa den.
Totalt: 41 poäng
 
Johan: 1p på SödraDal mot Vänersborg.
 
Totalt 34 poäng
 
Thorbjörn: 1p på Olofströms seger mot Hovshaga.
 
Totalt 41p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0