och nu kör vi div 1 södra!

2011-09-21


Pixbo Wallenstam IBF - Ale IBF Se matchinfo
2011-09-24


Olofströms IBK - Tvååkers IBK Se matchinfo
2011-09-25


Östra SK Jönköping - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Fröjereds IF - Hovshaga AIF Se matchinfo
IK SödraDal - Warberg IC Se matchinfo
Malmhaug KFUM IBF - IBF Älvstranden Se matchinfo


Christian Filipsson i Vänersborgs tips efter mina förkortningen CF före hans tips, vi får se vem som får flest rätt, 3p för spik, 1p för rätt tips, dock tycker jag Christian modifierade mina tips något bara inte någon större skillnad faktiskt. :)

Match 1: Pixbo är ett bra lag och även om de tappat några så ska de smiska Ale enkelt. Tips. 7-2 CF hann ej tippa.

Match 2: Även här är en nykomling på bortaplan och Tvååker kommer få en lektion om hur innebandy ska spelas. Tips. 11-3 CF 6-1.

Match 3: Östra har tappat en hel del och Kalmarsund är nykomlingar blandat med spelare som åkte ur ettan ifjol med CL men tippar ändå bortaseger. Tips. 2-4 CF 1-5

Match 4: Fröjered mot Hovshaga. Fröjered har väl inte imponerat så mkt på försäsongen medans Hovshaga har gjort några bra resultat men försäsong är ju bara försäsong. Tips. 6-5 i SD.  CF 6-4

Match 5: Seriefavoriterna Warberg borde leverera från start även om det blir kanske en av årets tuffaste matcher för dem. Tips. 4-6 CF 3-7

Match 6: Även här är en av seriefavoriterna Älvstranden och de bör vinna lätt. Tips. 1-8. CF 4-7

Kommentarer
Postat av: Filip

östra - Kalmsund tror ja du tippat i underkant. jag hoppas verkligen serien är bättre än så!? Fröjered är t ex klassen bättre än Östra. Vid närmare eftertanke så är ja säker på att Fröjered slutar sämst sjua i serien. Östra, Tvååker och Ale hade inte haft en chans att vinna div II västergötland :)

2011-09-22 @ 09:26:15
Postat av: David K

Filip jag bjuder in dig i tipstävlingen, skriv dina resultat i serien varje omgång före de spelas så är du med. Ska försöka få med 1-2 till. Hoppas du joinar in, vore kul för du har bra tankar o koll på serien.

2011-09-22 @ 14:44:43
Postat av: Filip

Hej,



jag brukar inte så ofta tippa offenligt. Men, Okey! Det blir mest synd om Er :)



Först vill jag säga. Nu på förhand verkar Fröjered ha riktig tur med fru fortuna :) Förra året var Södra div I serien både bättre och höll jämnare kvalite än Mellersta. I år när Fröjered är i Södra är känslan precis tvärtom :) Mängder av lag i Södra har svagare trupper plus att de nya lagen inte rosat marknaden i träningsmatcherna!



Olofströms IBK-Tvååkers IBK 6-1



Given etta även om jag inte alls är imponerad av deras spel. De spelar väldigt rakt spel som går ut på att komma över halva plan och på vinst och förlust skicka in bollen på mål. Effektiv. javisst, men hur utvecklande?



Östra SK Jönköping-FBC Kalmarsund 1-5



Visst, träningsmatcher är träningsmatcher. Men åker inte Östra ur div I då är kvaliten på denna serien väldigt låg! Redan i slutet på förra året hade Kalmar ett lag på gång. Efter sammanslagningen är jag övertygad om att de kommer tillhöra toppen :)



Fröjereds IF-Hovshaga AIF 6-4



Hmmmmm... Riktigt svårtippad match. Hovhaga har jag dålig koll på. Kan ju hoppas på att de är bättre än förra årets Växjö-lag, som hade fräckheten att endast ta 6 poäng i div I och samtliga dessa mot Vänersborg. Om jag förstått det rätt, så har de ett ungt lag och det brukar ta ut sin rätt negativt. Fröjered har också ett ungt lag med några rutinerade inslag. Får FIF ordning på försvarspelet vad det lider så kan de bli giftiga i år. Flera intressanta spelar som jag t o m skulle kunna tänka mej att ha i VBG!



IK SödraDal-Warberg IC 3-7



För mej var Warberg seriens bästa lag redan förra säsongen! Detta då de hade ett genomtänkt spel som inte bara gick ut på att sopa in bollen framför mål. De förlitade sig inte heller på en spelares fårmåga så som JIK gjorde. De sikta helt enkelt långsiktigt och har för avsikt att utveckla HELA laget maximalt :) Det har de gjort nu och jag tror att de kommer gå ohotade genom serien! Södra Dal kommer försöka ta sig över mittplan och dunka in bollen framför mål och gå på retur. Hoppas verkligen inte att det lyckas.



Malmhaug KFUM IBF-IBF Älvstranden 4-7



Tippa den här matchen är ju lite som lotto. Älvstranden har fått massor av "nya" spelare. har de kunnat få ihop det till ett lag? Tillåt mej tveka! Malmhaug har jag aldrig sett spela. Men om de är i klass med Tvååker så kommmer de få stora problem i år :)



2011-09-23 @ 21:17:57
Postat av: Filip

Modiferat dina tips S jag motiverade ju också varför jag tippat som jag gjorde. Men det tog du ju inte med ;)

2011-09-23 @ 23:01:01
Postat av: David K

blev för lång text :)

2011-09-24 @ 14:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0