Sent om sido en liten summering av div 1 mellersta.

Då man har en del att göra så har bloggandet avtagit lite det sista men ska summera ihop förra omgången i div 1 m dam.

2011-11-11


Hagfors IF - Örebro SK Söder 13-5
2011-11-12


Telge SIBK - Linköping IBK 2-5
Skattkärrs IK - Täby FC 4-2
Hässelby SK IBK - Södertälje IBK 6-1
2011-11-13


IBK Lockerud Mariestad - Tyresö Trollbäcken IBK 6-2
IBK Köping - Kristinehamns IBF 12-2


Väntat seger för Hagfors, jag tippade 8-2 så jag var ganska rätt ute där.

Linköping vann även om matchen ska ha varit spelmässigt ganska jämn av det jag hört. Jag tippade 5-5 så även om matchen var jämn så hade jag fel tips.

Här kom en skräll, dock har Skattkärr genom åren vart kända för att ta 3-2 & 4-2 segrar osv, de brukar inte spela med svängdörrar i försvaret även om de ändrat lite i år så kan jag tänka mig att de gått tillbaka till grunderna som gjort dem till ett stabilt div 1 lag och ska de hänga kvar så måste de sätta försvaret som de måste gjort i denna match, bra gjort Skattkärr. Jag tippade 2-4 och det blev omvända siffror.

Hässelby vann programenligt och jag hade tippat 6-3 och var väldigt bra ute där.

Lockeruds damer vann och tog komando direkt från start, jag tippade 5-4 men de vann med klara 6-2.

Köping plockade fram hela registret och med sådana här siffror känner man igen det forna laget från föregående säsonger när de öst in mål. Jag tippade blygsamma 5-3 men ändå rätt lag vann.

Kristinehamn och Örebro behöver snäppa upp sig några hack för det luktar div 2 nu för dem.

Köping och Skattkärr är 2 lag som vart i ettan i några år, Köping i 3 eller 4 åren går så fort och Skattkärr sedan de slog min förening i kvalet till div 1 för många år sedan, det är nog säkert 10 nu och tradition och rutin är viktig det kommer det visa sig kan jag garantera. Skulle Karlstad IB dam åka ur Elitserien kan vi mycket väl få se en stor sväng om och att det blir Skattkärr som blir bäst i stan då de har ett antal Skattkärrstjejer i Karlstad IB som säkerligen har sin moderklubb varmt om hjärtat i alla fall verkar det så när man pratat med folk.

Nästa omgång då:

2011-11-18


IBK Lockerud Mariestad - Örebro SK Söder Se matchinfo
2011-11-19


Telge SIBK - Hagfors IF Se matchinfo
Hässelby SK IBK - Skattkärrs IK Se matchinfo
Kristinehamns IBF - Södertälje IBK Se matchinfo
2011-11-20


IBK Köping - Täby FC Se matchinfo
Linköping IBK - Tyresö Trollbäcken IBK Se matchinfo

Örebro ska inte ha något att hämta här. Tips 11-3

Spännande match, 6-4 till Telge.

Hawks är ett av div 1 tightaste försvar, speciellt på hemmaplan samt att defensiven är Skattkärrs styrka. Tips 4-1.

Tror inte jumbon tar poäng här, tips 2-5

Köping med nytt självförtroende mot Täby som gjorde sin sämsta match på länge enligt rapporterna, tips 5-5.

Serieledarna slår TT med 7-4 på grund av bättre spetsspelare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns inte någon i Karlstad som har Skattkärr som moderklubb. Mig veterligen har Skattkärr inga egna produkter.

2011-11-18 @ 08:59:00
Postat av: David

Det jag menade är att flertalet gått från skattkärr till karlstad, vilken klubb de hade i f 12 är jag osäker på såklart.

2011-11-18 @ 17:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0