Oj oj oj då Warberg!!!

Favoriterna föll än en gång, kanske inte det smartaste att lova resor till exotiska platser om laget går upp i Eliten då jag tror att sådant sätter sig fel i skallen, i alla fall har jag hört att Wic spelarna blivit lovade det enligt ganska säkra källor som ej namnges här. Kanske de själva dementerar det men just nu ser det ut att bli semester i säffle istället och käk på korvkiosken (gammal sketch om någon har hört den). Uppdaterat, de hymlar inte heller om det för det står faktiskt på deras lagblogg Malibu here we come, vi får väl se om det blir så, jag tror inte det faktiskt då de på någon sätt lyckas missa det trots att de har div 1 bästa lag på pappret och div 1s mest meriterade tränare om man kikar på vunna medaljer.


Idag föll laget mot Kalmarsund, ett Kalmarsund som jag skrev att de kommer bli bättre och inte åka ur då de förlorade sin 3e raka match mot Fröjered. Där fick jag helt rätt för laget har plockat poäng efter poäng och nu smiskade de favoriterna Warberg med 5-2 på bortaplan, riktigt starkt jobbat. Älvstranden tackar och bockar antar jag som nu ryckte ifrån lite till. Warbeg är hela 8p efter redan och det kanske blir som ifjol då Jik ryckte ifrån att det är klart med ett antal matcher kvar vilka som vinner serien. Det är långt kvar men det ser inte ut att bli halläningarnas år denna säsongen heller och jag sade det för några matcher sen samma sak och alla älskar vi ju en underdog, kul att Kalmarsund vann.

Pixbo vände och slog Fröjered, hade FIF vunnit där hade de fått en ren seriefinal mot Älvstranden men de tappade in 4 raka mål i tredje så Pixbo vann med 6-3 inte så bra där av FIF o tappa så stort i tredje.

Östra hade inte så mkt att säga till om mot SödraDal som vann med tennissiffrorna 6-1 på bortaplan.

Älvstranden tog en seger med 4-2 mot Olofström, 3p är alltid 3p så piraterna är nog nöjda.

Malmhaug och Tvååker spelade ner varandra i div 2 troligtvis när de spelade oavgjort, det är långt kvar men ett mirakel måste hända för att de ska hänga kvar, gör något av de lagen det ställer jag upp som sargvakt i Fröjereds damers sista hemmamatch alternativt första nästa år iklädd en Kycklingdräckt.

Ale och Hovshaga spelade också oavgjort 2-2 och inget av lagen kan vara nöjd med 1p i nedflyttningskampen.


I Tipstävlingen då.

Pixbo-Fröjered 6-3. DK tips 2-3 CF tips 4-5 0p till båda.
Älvstranden - Olofström 4-2,DK tips 6-4, CF tips 5-4, 1p till båda.
Ale - Hovshaga 2-2, DK tips 3-3, CF tips 3-5. 1 p till David.
Malmhaug - Tvååker 4-4, Dk tips 2-4, CF tips 6-4 0p till båda.
Östra - SödraDal 1-6. Dk tips 3-7, CF tips 3-6, 1p till båda.
Warberg - Kalmarsund 2-5, DK tips 7-2, CF tips 9-3, 0p till båda, tror alla hade tippat fel på den matchen.

David 3 rätt, Filipsson 2 rätt inget att skryta om direkt men kul med skrällar.

Summering tipstävlingen efter omgång 7. David 31p, Filipsson 27p

Nästa helg kommer piraterna (Älvstranden) till Tidaholm, ska kika sista 2 perioderna där tänkte jag och göra ett reff om den matchen sedan, har match själv före så hinner inte förrän till andra.

Kommentarer
Postat av: Anonym


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0