Helgens summering i tipstävlingen div 1 södra.

Då ska vi se hur tipsen gått då.


2011-11-26


Olofströms IBK - Fröjereds IF 3-5
Malmhaug KFUM IBF - Warberg IC 1-6
Tvååkers IBK - Hovshaga AIF 2-4
FBC Kalmarsund - Ale IBF 9-2
2011-11-27


IBF Älvstranden - IK SödraDal 4-5
Pixbo Wallenstam IBF - Östra SK Jönköping 7-3


Vi tippade såhär.

Match 1. DK tips 4-4, CF tips 5-4, båda 0p, Fif gjorde det igen. :) Sedan känner jag att jag inte vill favorisera mitt fd lag så jag försöker hålla en låg profil i tipsen för dem, de har en stor potential och just nu flödar självförtroendet i laget och i medgång kan det räcka långt, hur långt får vi snart reda på. Starkt jobbat brudar!

Match 2. DK tips 2-7, CF tips 3-11, 1p till båda, Warberg är starkare och jag var rätt nära där men ingen fullpottare. Warberg som fått hjälp in i matchen igen då Piraterna snubblat 2 gånger. Kanske blir det Malibu och inte Säffle i vår?

Match 3. DK tips 4-5 CF tips 3-6, 1p till båda, ja Tvååker behöver fylla på med fler dutiga spelare känns det som för de har det tufft, jag hoppas de kan snyta någon seger snart så det blir lite roligare för tjejerna som kämpar på.

Match 4. DK tips 6-3, CF tips 7-4, 1p till båda, Kalmarsund är ett lag som kommer sno poäng lite här o där för topp 4 lagen och hade de inte fått en så usel start så hade de säkerligen kunnat vara med i toppen men deras tid kommer nästa säsong det är jag säker på.

Match 5. DK tips 4-6, CF tips 4-3. 1p till David. Jag trodde på en jämn kamp men chansade ändå på bortaseger för den känslan kom upp bara och så blev det. Försprånget är uppätet och nu är det getingbo igen, kanske passar det Älvstranden bättre att inte vara favoriten utan att jaga lite i underläge.

Match 6. DK tips 10-3, CF tips 10-2. 1p till båda. Här tänkte jag och Filipsson likadant men det blev inte så stora siffror ändå. Jag är faktiskt tveksam till att Pixbo ska behöva förstärka med sin 3e lina ända tills 31 januari, tar de några segrar till nu ska de ändå fixa det då de ska vara bättre än de 3-4 sista. Sedan hoppas jag faktiskt att Pixbo u kommer åka ur så det skriker om det då sådant laborerande med elitspelare fram och tillbaka får mig att må illa.

Nästa omgång är derbyomgång och den roligaste omgången på länge, redan onsdag drar det igång så imorgon kommer tipsen ut.

Totala tipstävlingen då.

David. 34 före denna omgången och Filipsson från Vänersborg på 31p.

David 39p 5 av 6 matcher satt denna omgången men ingen spik, riktigt bra faktiskt. (kul att berömma sig själv). :)

Filipsson då 35p 4 av 6 matcher gick in för honom och det var helt okej.

Träna hårt där ute, snart smäller det i derbyomgången vi har några godbitar. På Onsdag 2 "Hatmöten" Pixbo och Älvstranden är 2 svurna fiender och är det något Pixbo vill så är det att förstöra Piraternas Elitseriechans då det skulle betyda konkurrans i stan, det var runt 10 år sedan Älvstranden var och nosade på det, såg själv när Micke Svensson och Hacket slet sitt hår (kanske därför de är lite tunnhåriga nu) när de var sekunder ifrån att vinna hemma mot Munkfors och en stolpträff blev en kontring och Elitseriedrömmen försvann.

Östra har "svinat" några gånger mot Fröjered och försökt värva spelare på allt annat än schysst sätt men det blir som vanligt ett "Karma" då Östra själva blev en sprucken bubbla (vilket jag skrev om för länge sedan och fick rätt) och nästan alla deras spelare försvann. Att bygga på egna spelare och bygga upp en klubbkänsla är nog viktigare än många tror. Lätt fånget, lätt förgånget är ett bra talesätt. Jag erkänner i alla fall att jag hatar Östra och det står jag för alla dagar i veckan och hoppas de åker ner i korpen!

Warberg mot Tvååker, storebror mot Lillebror, David mot Goliat, kan detta bli en skräll? Klarar Tvååker att förlora med mindre än 10 mål har de gjort en storstilad insats. SödraDal mot Olofström känns som ett "hatmöte" även om jag har dålig koll på de södra lagen. Ale mot Malmhaug är nykomlingsmöte och förloraren där känns väligt långt borta från nytt kontrakt så hyperviktiga poäng på spel.

2011-11-30


Pixbo Wallenstam IBF - IBF Älvstranden Se matchinfo
Östra SK Jönköping - Fröjereds IF Se matchinfo
2011-12-03


Warberg IC - Tvååkers IBK Se matchinfo
Ale IBF - Malmhaug KFUM IBF Se matchinfo
2011-12-04


IK SödraDal - Olofströms IBK Se matchinfo


Kommentarer
Postat av: smålandsbo

vi i vår förening har också haft våra duster med östra och de är inte direkt vår favorit heller så förstår vad du menar.

2011-11-29 @ 14:27:52
Postat av: Anonym

Moget skrivet av en mogen man. Bra jobbat.

2011-12-10 @ 12:47:44
Postat av: David K

Underbar kommentar av en som är anonym, bara flera veckor efter, du verkar hänga med bra du din jävla dåre.

2011-12-10 @ 12:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0