Trubbel i dubbel bemärkelse för Örebro SK Innebandy!

På damsidan så slutar lagets enligt mig bästa spelare Sofia Atterfors, hon är en stor stark spelare som gör mkt mål och är en viktig kugge för laget. Bristande motivation och kanske kommer hon spela i höst vem vet. Man brukar ju sakna doften av plast på hösten, men i ärlighetens namn så är det nog många spelare som inte har någon jättemotivation just nu när solen lyser och det som bjuds är att löpa i skogen.

Jag tycker man ska varva med spel i hall en gång i veckan även på försäsongen, det är perfekt att nöta lite uppspel så de nya spelarna kommer in i laget och lär sig spelidén mm samt en hel del 2 målsspel så man ger tillbaka lite till spelarna som sliter hårt i spåret övriga träningar i veckan, men det är ju min tanke, alla tycker ju inte så.

På herrsidan åkte laget ur Allsvenskan och före serien så snackades det mkt om ÖSK och även Skoghall som även dem blev bottenlag men klarade sig på slutet ändå. Ösk har nu börjat tappa en efter en av sina spelare och jag är osäker på om de ens har en tränare då Johan Kökeritz hoppade in men han lämnade dem nu för att åter göra inträde i damlaget Rönnby i dameliten. Får höra mig för lite med Henric Rudin som jag känner sen damlagstiden när jag tränade Vänersborg då vi snackade lite då o då hur det går för klubben.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej. Jag tror på din idé tror fler spelare skulle närvara på försäsongsträningarna om de också finnas innebandy i schemat. Mer innebandy till spelarna på försäsongen!!

=)

2011-05-28 @ 12:27:27
Postat av: matemart

Jag säger ingen innebandy på försäsongen, bättre att ha ett riktigt sug i augusti... Folk åker bort under sommaren, att vara 8 pers som är ute och löper är okej, men inte att vara 8 pers inne i en hall, för då märks det verkligen att man är få.

2011-05-29 @ 23:50:53
Postat av: David K

Kan ju inte vara speciellt seriös nivå om man är 8 pers på träningen från maj till augusti, kanske i så fall under juli om man inte tar ett uppehåll under några semesterveckor men i maj, juni bör man ju vara full trupp tycker jag.....

2011-05-30 @ 09:09:32
Postat av: matemart

Nää vi är inte så seriösa, ligger i toppen av ettan. 8 pers på försäsong är bra, folk tränar själva, men dett går ju inte tt lira innebandy med 8 pers.... så ingen innebandy på sommaren tack.

2011-05-30 @ 21:39:06
Postat av: David K

Okej Matte förstår din åsikt, håller inte med, trevlig sommar i spåret, vill du lira lite i hall hör av dig.. :)

2011-05-30 @ 22:28:59
Postat av: Hippo

"Matemart" låter för det första som en Amerikansk vitvarukedja, och förmodligen är det väl bättre om du håller dig till en sådan kedja. Med dina tankar på att spela på en hög innebandynivå, men att satsningen inte behöver vara så seriös då, detta gör att sådana pajasar och clowner som du drar ner sporten i skiten. Sök till Grunden Bois nästa säsong, eller vänta .... nej förresten de har ju kul och lirar, och kul får man inte i ett lag med dig heller!

2011-05-30 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0