Summering och all star team mm!

Kommer att tas ut i veckan samt lite andra reflektioner på div 1 mellersta och även några kommentarer om södra. Sedan kommer bloggen även att följa kvalet till elitserien och jag passar på att tippa utgången av kvalet nu.

1. Telge   Jag tror de kommer ha stor nytta av en bred trupp och att de inte är beroende av en speciell femma, de är också ruskigt samspelta och har ett antal dödliga frislagsvarianter, bredden kommer avgöra till deras fördel.

2. Jönköping  De vinner mycket på att de är tuffa i försvaret, dock krävs det att fler än förstafemman producerar när det väl gäller, det är inte så svårt att styra bort deras förstafemma om man är lite taktiskt, vi själva klarade det i två perioder innan vi fick 3 som klev av skadade och vi blev ändå 8a i div 1 men har man inte gjort läxan kan Jik bomba sönder en ordentligt.
------
3. Sala Silverstaden  Jag tror de kommer börja bra i kvalet men vad jag hört så har de lite tunn trupp och tror inte de kommer klara sig när det kommer bli en del smällar och småskador som det lätt blir när det är täta matcher, de lever på några få toppspelare och lagen de möter är inte dummare än att de kommer matcha sina bästa defensiva spelare mot deras förstalina, mot Sten Sture kom de inte alls till och förlorade med 1-4, kanske det var en fingervisning, dock tror jag de kommer vinna några matcher och va nära en elitserieplats.

4. Örnsköldsvik  Även om de fått igång ett par fd toppspelare som Stina Näktergal (fd landslagsspelare) så tror jag det inte kommer räcka till, de går in i kvalet utan glädje och positiv känsla och det är viktigt att ha med sig samt en vinnande trend.

Vad tror ni själva som läser, blir tabellen omvänd?

Kommentarer
Postat av: JB

1.JIK: Har helt enkelt det bästa laget och är ett helt annat lag än på försäsongen.

2.Övik: Bättre än många tror och vinner sina hemmamatcher.

3.Sala: Tuff kamp med Övik som jag tror de förlorar.

4.Telge: Räcker inte till mot de andra lagen.

2011-03-16 @ 16:50:35
Postat av: David K

Jocke, Telge är mkt bättre än när du såg dem i Söndags ska du veta och självklart är Jik bättre också men de tycker jag saknar lite variation i spelet men vi får se, kul med kval..:)

2011-03-16 @ 20:16:08
Postat av: robban

Tror nog JIK tar den ena platsen upp, men man måste ändå ha respekt för Sala med såna poängmaskiner.Ska bli väldigt intressant att följa detta....Telge vet jag inte om dom fixar det här,känns ganska tunna på profiler,klart det är bra med en bred trupp men du måste ändå ha spetsen i viktiga fighter det har visat sig i många matcher genom åren i alla sporter.Men som sagt det här blir riktigt kul.

2011-03-16 @ 21:31:58
Postat av: David K

Absolut, spetsspelare måste man ha, dock missade Backlund och co i västerås det redan i första kvalomgången ifjol och var inte ens nära när det drog ihop sig, då är det inte lätt att bara leva på några få spelare det är det jag tänker på.

2011-03-16 @ 21:34:29
Postat av: Ville

Läste i ett tidigare inlägg "att man spelare med det man har" och inte tar upp skadade spelare. Just precis vad du själv gjorde när du kommenterade matchen mot JIK i höstas !! Vill (?) JIk så tror jag att man tar en plats, men underskatta inte Ö-vik som har elitserie rutin och ett annat tempo i kroppen

2011-03-17 @ 11:20:10
Postat av: Rosa

Tror på omvänd ordning. Ska bli spännande att se hur det går=)

2011-03-17 @ 22:08:35
Postat av: David K

Det var faktiskt inte det som det handlade om, för om du läser hela texten så ser du nog det. Man ställer upp med sitt bästa lag har jag alltid hävdat. Det jag skrev var att när 3 ordinarie spelare av 10 utgår i en match så påverkade det ganska mycket och rör till hela laget det fattar ju vem som helst.



Dock har jag inte sagt att det var endast på grund av det vi förlorade men det kanske såg så ut, jag står i alla fall för det om JIK att de är ruskigt lättlästa i alla fall.

2011-03-17 @ 22:09:21
Postat av: Ville

Skönt att ha en sådan taktisk expert som David. Tycker ju då att han borde kommit högre upp med sitt lag ? eller är det dåliga spelare ? verkar vara en ödmjuk kille :)

2011-03-18 @ 15:23:36
Postat av: David K

Ville vad snackar du om? Om du inte gillar mina åsikter så behöver du inte läsa MIN blogg? Låter som du börjar lipa över att man säger något lite negativt bland allt positivt som jag öst över Jik hela året, det är nog något du borde inse, Jik är inte felfria och absolut inga världsmästare, de har svagheter som alla lag.

2011-03-18 @ 19:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0