Tipstävling öppet för alla som vågar!

Denna omgången tippas och matcherna spelas onsdag:

2011-01-05


Telge SIBK - Råsunda IS Se matchinfo
Hässelby SK IBK - Rönnby IBK Ungdom Se matchinfo
Täby FC - Fröjereds IF Se matchinfo
Skattkärrs IK - Farsta IBK Se matchinfo
Hammarby IF IBF - Linköping IBK Se matchinfo
Hagfors IF - Köpings IBF Se matchinfo

Jag tippar alla utom match 3 som är mitt lags (fröjereds if).

Match 1. Telge har inte legat på latsidan och käkat skinka utan är nog fortfarande hungriga på seger. Tips 11-3
Match 2.
Tror denna matchen blir tight men Hawks från Hässelby är starka mentalt och vinner. Tips 4-3
Match 3.
Vår match, bollen är rund. :)
Matcg 4.
Skattkärr är ruskigt sugna på att visa att de är bättre än Farsta som de fick stryk mot i serieinledningen. Tips 4-1.
Match 5.
Hammarby har börjar röra på sig och om gästerna ställer ut skorna kan det sluta illa, tror dock på gästerna. Tips 3-5
Match 6.
Detta är en match som lika gärna kan sluta 11-11 som 5-5. Tror på massor av mål och utvisningar i matchen mellan "gladbandylagen" i en trång hall där det kommer smälla mkt i sargen som på klubborna, tror Köping vinner till slut. tips. 6-7

Här lägger jag upp övriga tippares tips, börjar med Jonny i Skattkärr.

Hammarby mot Linköping 2-6
Linköpings "segertåg" fortsätter. Risken är väl sedan att hamnar i ett ingenmansland och blir fortsättningsvis svårtippade.
Skattkärr mot Farsta X-X
Detta tips överlåter jag till dej David och i gengäld får du mitt Fröjeredstips.
Täby mot Fröjered 8-3
Hässelby mot Rönnby 5-1
Hässelby fortsätter att hänga på och utmana Telge och jag tror inte att det kommer någon förstärkning för Rönnby denna match.
Hagfors mot Köping 5-8
Telge - Råsunda 7 - 1


Göte Rosth i Telge tippar följande.Om ni vill läsa hans motiveringar läs www.rosten.blogg.se

Hässelby - Rönnby Ungdom   6-2
Täby - Fröjered   6-4
Skattkärr - Farsta   4-4
Hammarby - Linköping   3-6
Hagfors - Köping   5-8

Tävlingen är öppen för alla som vill vara med, jag slänger ut en öppen förfrågan till Johan i Hagfors då han också har en blogg som skriver om innebandy, vågar du vara med Johan? Du har till imorgon bitti på dig att skriva en komment i så fall med dina tips och självklart hoppas jag Nille i Linköping hänger på.


Kommentarer
Postat av: Rosten

Är det resultatet efter full tid (3X20) som räknas?

Eller räknar vi med SD resultatet? Annars känns ju 4-4 mellan Skattkärr och Farsta som klockrent ;)

2011-01-05 @ 23:12:07
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: David K

Rosten jag tycker du spikade den o får 3 rätt. :)

2011-01-06 @ 12:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0