Helgens matcher i div 1 södra DAM!

2011-01-15


Jönköpings IK - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
FBC Engelholm - IBF Göteborg Se matchinfo
IBK Vänersborg - Östra SK Jönköping Se matchinfo
2011-01-16


IBF Älvstranden - Warberg IC Se matchinfo
CL98IC - IK SödraDal Se matchinfo

1 match i denna omgången har redan spelats och förutom den så slog Jik Warberg och de lär ju inte missa seriesegern nu, i så fall ska jag åka och sitta sargvakt hos laget som vinner serien i deras första kvalmatch. I den matchen som spelades ikväll fredag vann Olofström med 7-6 mot Ingelstad/Växjö, att de bara vinner med uddamålet bevisar att I/V i sina bästa stunder kan ruska om de flesta lag.

Följande matcher då.

Jik mot Pixbo förra mötet lyckades Jik kvittera med 1 sekund kvar av matchen och sedan sno extrapoängen i sudden, jag tror Pixbo hänger bra med och snor en pinne. 5-5.

Engelholm mot Göteborg. Engelholm är inte så dåliga som tabellen visar och kommer ta en del poäng säger Vänersborgs tränare Filipsson och jag tar hans ord och tippar faktiskt kryss i även denna även om jag är lite skeptisk. 4-4 och 4-5 i SD till GBG.

Vänersborg mot Östra. Viktig streckmatch men hemmastarka Red Stars vinner med 6-4 och hänger av Östra som kommer ha mycket nerver då de har otroligt mycket att förlora denna match och jag vet av erfarenhet att man inte bara åker till idrottshuset i Vänersborg och plockar poäng där.

Älvstranden möter Warberg och där lyckades "Piraterna" vinna i höstas men denna gången är Wic starkare och vinner med 8-6 i en svängig match där tvillingarna Arnesson har lekstuga.

CL98 mot Södradal. Ännu en ganska jämn match på pappret, tippar där 3-3 och 3-4 i SD.

Hur det går vet vi på söndag, en summering då, vem skräller???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0