Curt ny förbundskapten för damlandslaget!

Kul för Curt att han får ta över landslaget. Alltid en ära såklart att coacha blågult, dock inte någon jätteutmaning att coacha ett överlägset lag, men det är ju så läget är. Grattis till Curt som fick jobbet.

Det jag tycker blir intressant är såklart läget som nu är, han är tränare för Warbergs damer som slåss om att gå upp i eliten, vilken effekt får detta på spelarna. Jag tänker mig tillbaka på när Sven-Göran Eriksson var tränare i Lazio och blev klar för England, vad hände då? Jo resultaten gick klart och tydligt neråt och spelarna tappade motivation då deras tränare skulle lämna klubben. Det kommer säkert vara många frågetecken i Warbergs damlag nu och vad jag erfar så har flera spelar kommit till klubben just för att Curt var tränare där, kommer de stanna kvar? Det gäller nog för Warberg att hitta en kompetent ersättare som har en liknande syn på taktik och träningsupplägg och matcha in honom/henne snarast så laget inte får börja om helt och tappa det som de byggt upp i några år då de närmat sig toppen även om de inte än vunnit något, kanske de vinner i år?

Vi får se om vi får en reaktion nu när serien drar igång igen? Det kan ju lika gärna vara positivt som negativt såklart, tänk så här som spelare. Du vet att din nuvarande tränare tar ut landslaget (med en övrig ledarstab) vilken jävla chans har du inte då o visa att du är bra nog för o vara med i landslaget även om laget är i div 1 för tillfället så måste det ju vara en jäkla morot tycker jag i alla fall även för ett u19 landslag osv.

Spännande fortsättning följer. Det har inte vart några direkt nyheter på silly season i år på damsidan, men jag ska ärligt säga att jag inte gått ut och letat nyheter heller, vet att en tjej (med meriter från högsta serien) provspelat med Fröjered men inget mer i alla fall vad jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0