Lång innebandydag!

Dagen började kl 9 med småmålsmatch mot ett gäng med rosa tröjor. I mitt lag visade det sig att jag var den enda som spelat innebandy och tyvärr räckte inte det då jag bara gjorde 1 mål så vi förlorade med 6-2.

Bättre gick det i skövde korpens årliga cup där alla lagen samt något mer spelade cupspel. Mitt lag kom 3e sist i serien av 14 lag men idag så knöt vi näven och tog i som aldrig förr och kom till semi där seriemästarna som knappt förlorat en match i serien och krossat oss ordentligt blev för svåra, Team Västermalm vann med 5-1 och de var riktigt irriterade och drog inte ifrån förrän det återstod några minuter så vi blev delad 3a tillslut. En stor triumf för oss då vi haft problem med att få ihop folk hela året och jag själv som joinade in i laget ungefär i mitten av serien så fick vi i alla fall avsluta snyggt.

Att dessutom domarparet som sjukt nog dömt hela dagen från 9-19 gav vårt lag ett pris för laget som aldrig slutar kämpa var extra kul. Ja vi har åkt på pisk i många matcher med 1 eller 2 avbytare och ändå kämpat och krigat utan att någon vart grinig på någon lagkamrat eller svinat mot domare eller motståndare så var det kul att vårt fairplay och kämpaanda belönades med en fin pokal.

Avslutningsvis blev det säsongsavslutning med Fröjereds damerna och följande spelare fick ett pris.

Anna Nordmark fick pris för sin inställning och hårda arbete där hon som kapten dragit ett stort lass för laget.

Sofia Häll fick pris för årets genombrott och den spelare som utvecklats mest.

Angelica Högbeg för årets poängdrottning och årets spelare (mvp).

Vill tacka alla spelare i Fröjered för denna säsongen och för den fina korgen med frukt och annat gott samt mina ledarkollegor för att ni är så fantastiska personer att jobba med. Nu blir det INNEBANDYSEMESTER!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0