Förbundet har tagit ett beslut och det kan ej ändras!

Angående kval till förbunds serierna och det som gäller är att flest gjorda mål gäller i ett kval.

Jag pratade lite med Anvar Samuelsson och fick sakliga svar. Han höll med om att jag hade en point i att man kan utnyttja regelverket och komma överrens om att göra massa mål för att få ett bra utgångsläge om det blir en jämn match.

Han förstod också mitt resonemang om att ett lag som förlorar i sudden skulle ha förtur och hänvisade alla oss som tycker så att lägga in en motion om det senast november 2012 då det tidigaste kan ändras är 2013/2014 säsongen.

Sedan angående upp och nerflyttning i dam elit och dam div 1 har tävlingskommiten med Peter Öhman i spetsen tagit ett beslut och det kommer inte ändras kommande säsong utan tidigast 2021/2013 så även nästa år kommer vi ha det pinsamma med att 1 lag åker ur Damelitserien och hela 4 åker ur dam div 1, tragiskt men sant för alla div 1 damlag som kämpar stenhårt. Kontentan blir som jag tidigare sagt att vi får för många lag som åker ur och inte kan arbeta långsiktigt.

Hoppas att det någon gång blir rättvist system på hela förbundsserierna på damsidan och att div 1 klubbarna slipper bli misshandlade med uppflyttningskval och 33 % åker ur.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Håller med dig.

2011-04-07 @ 18:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0