Nyheter från förr och nu!

Såg att mitt gamla danska lag Team Århus söker tränare då deras tränare ska vara ass tränare i fd svenska mästarna Warberg. Hade förutsättningarna funnits hade jag gärna tränat dem igen och nu har de ju en kanontrupp och är mästare dessutom och mitt rekord som bästa säsong blev utraderat och det var fan på tiden då de värvat många toppspelare sedan min tid då laget bestod av mest lokala förmågor som växt upp med klubben. Hoppas de kan knyta en bra tränare för det är ett härligt lag med en lagmoral som slår det mesta. All lycka för klubben.

Såg också att min nuvarande stad Vänersborg inte fått en herrtränare än, det är inte lätt att hitta tränare i småstäder speciellt inte då det inte växer jobb på träd för det är ju en förutsättning om man ska ha tränare utifrån. Hoppas de får en bra ledarstab då laget är mycket talangfullt.

Hade varit en ära att själv vara med i en ledarstab men då jag fick jobb i Tidaholm så blir det flytt dit. Har även fått en förfrågan om att träna det lokala laget Fröjereds IFs damlag och tackat ja till det så jag kommer att träna dem nästa säsong i div 1 mellersta. Det kommer bli en tuff utmaning då laget är mycket ungt men om man sett på vm i fotboll så kan allt hända när ett superlag som ENGLAND INTE KAN SLÅ ETT KÖRPGÄNG SOM ALGERIET! Tänk på det Rosten och Telge hehe, skämt o sido, alltid kul att vara tränare om man har motiverade spelare.

Jag tror att mitt förra lag Vänersborg kan bli farliga i dam 1 södra, de har börjat med en hård fysträning och har de inte sådan otur som ifjol då flera nyckelspelare blev skadade så kan de säkert hänga med i toppen ända in i slutet och då menar jag inte som ifjol då vi låg 2a inför sista utan chans på 1a platsen. Jag menar slåss om att vinna. Tror att starten blir viktig för laget då poängutdelningen varit skral första omgångarna senaste åren.




Kommentarer
Postat av: Pelle Pettersson

Så då finns det "risk" att man stöter på dig denna säsong med då? :-)



2010-06-21 @ 15:29:21
Postat av: David

Ja fan Pelle akta dig du. :) Var väl inte så farligt ifjol va..:)

2010-06-21 @ 16:12:11
Postat av: Kalle

Jag tror tyvärr att Vänersborgs damer åker ur Div 1 i år...

2010-06-22 @ 09:02:25
Postat av: David

Kalle, jag utmanar dig på 1000 kr vad om det, är du seriös dra ett mail, [email protected]

2010-06-22 @ 10:17:37
Postat av: Pelle

nej då david, långt ifrån

2010-06-22 @ 15:32:06
Postat av: Filip

Jag tycker att Kalle skall komma och titta på EN av IBK Vänersborgs damers FYRA träningar i veckan, så kanske han byter uppfattning. Finns dock inget bättre än att bli underskattad :)

2010-06-22 @ 22:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0