Helgens matcher i div 1 mellersta och div 1 södra dam!

Helgens matcher i mellersta ettan:


2010-12-11


Hagfors IF - Råsunda IS Se matchinfo
2010-12-12


Linköping IBK - Skattkärrs IK Se matchinfo
Köpings IBF - Fröjereds IF Se matchinfo


Tipsen då:

Match 1:  Otroligt viktig match, Hagfors har inte många hemmamatcher kvar efter detta och det känns som de måste vinna denna, de får tipset av mig för jag tycker landsbygslag behövs i högre serier. 6-4
Match 2.Känns som Linköping spelat bättre och bättre det sista och står som mina favoriter här, 6-3.
Match 3. Köping hemma mot oss, kanske hemmalagets sista chans att hänga på tåget, förlust här och man får stå kvar på perrongen och spela i ingenmansland resten av serien, bortalaget kan spela utan press men klar favorit är Köping.

Div 1 Södra då.

2010-12-11


IBK Vänersborg - Olofströms IBK Se matchinfo

Endast 1 match spelas och "Red Stars" har nu pressen på sig att leverera, förlust här och man hamnar i bottenstriden och det är något laget och lagledningen inte förväntat sig, speciellt då laget i år inte började knackigt i seriestarten som i många år i rad. Tippar faktiskt på att matchen slutar 5-5 med suddenseger för Vänersborg 6-5 inprickat av kapten Maria Olsson, lagets bästa spelare (enligt mig).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0