Nedräkning till seriepremiären!

Då var första innepasset avklarat och nedräkningen till seriepremiären mot Skattskärr hemma har börjat. Men före det så ska vi spela mot Huskvarna, Warberg, Tvååker, Östra, Jönköping, Östra, Vänersborg samt en u-lagsmatch mot Värnamo och DM- för damlag i västergötland där vi har en finalplats att försvara sedan ifjol. Dock har jag ett guld att försvara då vi i Vänersborg tog finalen mot Fröjered men det satt hårt åt då Vänersborg vann med 4-2 (inte 4-1 som jag råkade skriva fel först)  i en bra innebandymatch. En repris på den finalen skulle inte vara fel då det är de två bästa damlagen i västergötland, tyvärr vill (vågar) inte Lockerud ställa upp, kanske vill de inte ta risken att få stryk mot ett lag i västergötland, det är synd för det hade varit kul o möta dem.

Beka satte 2 mål och Jenny och Marre gjorde var sitt mål för Vänersborg, jag tror Märta Svensson gjorde mål för Fröjered om jag inte minns fel och hmm är lite osäker på andra men kan ha varit Lilly Djurberg.Om jag inte har fel så är det så att ingen av dem finnas med i årets trupp tyvärr. Lilly har lämnat för Östra och kommer spela i div 1 södra och Märta har mycket med sitt jobb och har inte tid för innebandyn. Tråkigt då båda är mycket bra innebandyspelare och trevliga tjejer, men det finns andra som får kliva fram istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0