En galen fredag!

Jaha fredag och jobbdag, lugnt o fint som vanligt nej inte en chans! För er som inte vet så jobbar jag i en skobutik i ett köpcentrum. Vi har larm i våra skor inget ovanligt med det. Min kollega Ann kommer till kassan där jag står och säger att hon hittat en tom kartong och att någon kanske stulit en sko, i samma sekund så tjuter larmbågarna och hon (Gravid i 3 e månaden) löper efter i en jäkla fart och jag efter henne ut ur butiken för att se vem som tjöt. Hon har då hunnit upp en man i 26-35 års ålders som går fortare och fortare och sedan börjar springa och vi ropar stanna, i samma veva får vakten syn på oss och kubbar efter i en jäkla fart, jag efter honom några meter men kan ju inte springa ut ur huset. Hinner dock se vakten sätta efter ner genom rulltrappan och där nere är en kund som försöker stoppa tjuven som elegant slinker förbi. vakten får nästan tag i tjuven och chansar med att  slänga sig i en rugbytackling men missar och glider på klinkergolvet rätt i skjutdörreni ett brak.

Tänk er en dålig komedi med en klantig snut, otrolig syn och hade man inte varit lite skakad av hela situationen så hade man nog lagt ett asgarv, vakterna gick en runda och plockade sedan in honom och med en hel del varor så blir det nog ett hårt straff för tjuven som även stulit från fler affärer än oss, ja inte direkt en vanlig fredag för vi brukar inte ha mkt snatteri.

Nu är det sova och laddning inför dm med damlaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0