Försnack Surte borta, ett pinsamt arrangemang!

Det är något strul med www.ibkvanersborg.se så får lägga in matchreferatet här som jag skrev på den sidan då.

Men först måste jag ta fram motorsågen lite på hemmalaget Surte!

Man har vant sig att i div 1 damer så är föreningarna proffsiga och mottager en väl men icke i surte.

Man kommer ca 1,20 före matchstart och inte ser man röken av någon innebandymänniska så man får själva leta upp en vaktmästare och fråga efter nycket till omkländningsrummet, sedan får vi gå ner i betonbunkern och leta reda på vart det låg, inte jättesvårt men ändå.

Sedan så brukar i alla fall någon säga hej men icke flera surtefolk går förbi utan att heja förste man som säger något är speakern som visade sig vara den proffsigaste i hela klubben enligt mig, han var trevlig och kom med bra info om hur allt funkade det var ca 40 min före matchstart det och fortfarande inga hemmaledare som sagt hej. 25 min före matchstart kom en ledare och sade hej i alla fall himla trevligt att någon faktiskt såg att det var ett bortalag som var i hallen. Sedan att hallen kan liknas med en sliten sönderbomad bunker från 1942 är ju inte Surtes fel men fy fan för att träna där varje träning, det var det värsta jag sett på länge, dåligt ljus och fläckigt ojämt golv.

Tycker synd om Surtespelarna att spela i en sådan skithall och kan inte fatta hur spelarna står ut, speciellt när Marstrand får ny hall, hade jag varit spelare hade jag gått till Marstrand illa kvickt men nu är ju jag inte det. Matchprogram såg jag inte röken av heller, kanske de hade något men inte fick vi något i alla fall som man brukar få på bortamatcher men, DETTA VAR I SÄRKLASS DET OPROFFSIGASTE ARRANGEMANG JAG NÅGONSIN SETT OCH VARIT MED OM SOM LEDARE I ÖVER 10 ÅR! Det var mycket bättre i div 6 när jag tränade Sollebrunns AIK och man besökte Floby.

Sedan att de har räknat till 125 åskådare, tjenare, vart då någonstans, ja inte på läktaren i alla fall men kanske om man räknar med spelarna och bollkallarna samt barnen i fritidsgården brevid, det var kanske max hälften varav vi hade ca 20 som hade åkt för att heja på oss, säger bara skärpning SURTE ni lever i en drömvärld. Dessutom har de rapporterat fel i ida på första målet och det är jag säker på med tanke på att domarna var säkra på målskytt och frågade oss om vem som gjort assisten. Sedan skottstatistiken, detta måste vara ett skämt att de vinner andra perioden med 10-5 och vi vinner den med 3-2i mål, snacka om parodi alltså.

Nu låter det kanske lite taskigt men jag är 100 % ärlig för detta var verkligen inte bra, hoppas någon i Surte kan läsa och faktiskt ta åt sig så alla andra div 1 damlagen slipper se den sidan av er förening som ändå spelar i div 1 som är näst högsta serien i världens bästa liga. Ett tips från mig se och lär av Nykvarn de vet hur man arrangerar hemmamatcher.

Nog om detta hoppas någon kan ta åt sig och göra det bättre nästa gång. Lägger ut matchreferatet imorgon fredag vill att alla som läser bloggen (några hundra i veckan) ska få veta hur det verkligen ligger till.

Kommentarer
Postat av: Per

Stackars liten... rullade de inte ut röda mattan för Vänersborg i en div 1-match i daminnebandy? Vem bryr sig... Antar att ni förlorade, ditt "utbrott" är väldigt barnsligt.

2009-10-30 @ 09:00:13
Postat av: David

Per, det handlar om vanligt enkelt hyfs samt att ha en proffsig attityd. Vi förlorade inte nej.

2009-10-30 @ 10:15:08
Postat av: F d surtespelare

Känner inte alls igen den bild du beskriver. Vad jag vet så var det inte så för några år sedan. Men å andra sidan är det svårt för mig att säga vad som skedde utanför omklädningsrummet.

Angående ljuset i hallen så har det alltid varit lite gulaktigt. Man vänjer sig om man regelbundet tränar och spelar i hallen. Ni är inte det första bortalag som beklagat sig.

Ny hall ska vara på gång nästa höst, har dock inte sett några ritkningar så jag kan inte garantera att det inte blir en ny betongbunker.

2009-10-30 @ 12:03:21
Postat av: Pärra Nykvarn

Hej David.

Kul att du gillade vårat arrangemang.

Det VÄRMER.

2009-10-30 @ 13:51:29
Postat av: innebandy

Kumla har bra arrangemang. Iår överlämnas matchbollen per motorcykel.kul

2009-10-30 @ 17:40:26
Postat av: Mister "M"

Jag har inte vart och mött Surte ännu men med det arrangemang de verkar ha tappar man suget fullständigt. Att ett div 1 lag får ha så kast arrangemang skrämmer mig, så illa som det kan bli och inget bra betyg för sporten. Hoppas de blir bättre i snar framtid. Till Per som också kommenterade här kanske skall nämnas att: Den röda mattan rullas ut till "storheter" per, det är därför du alltid går på ett kalt golv..hahahaha....

2009-10-30 @ 20:34:58
Postat av: Josh

Gäsp...

2009-10-30 @ 22:29:57
Postat av: Angelica

Känns väldigt bittert hela inlägget. Det fanns matchprogram, det var ca 100 betalande osv. Känns som du mest sov genom hela grejen.. Förstår att det är bittert att inte vinna men vafan, sjukt pinsamma inlägg du gör!

2009-10-31 @ 14:22:20
URL: http://anjeee.blogg.se/
Postat av: David

Angelica meningen var ju att ni i surte skulle ta åt er och det har du tydligen gjort, hoppas ni bättrar er i alla fall.

2009-10-31 @ 18:17:18
Postat av: A W

Om det nu fanns program är det ju konstigt att inte bortalaget fick något, det brukar höra till god sed, tycker att det kanske var starkt skrivit men bra att någon ändå reagerar så att vi inom sporten blir lite proffsigare.

2009-10-31 @ 18:47:49
Postat av: Carro

Pinsamt skrivet. Om surtes arrangemang var dåligt, då kommer du bli ännu mer besviken när du äntrar bla Linköpings hall. Skit på golvet i hallen, fullt med klotter på väggarna. Hos Örebro får spelarna duscha i kallvatten efter matchen och även där själva leta sig fram till sitt omkl.rum. Skall jag fortsätta? Det är tyvärr inte i daminnebandyn som satsningarna görs, fastän det är näst högsta serien i världens bästa liga. Tyvärr. Antar att ni i V-borg har världens bästa hall coh arrangemang.

2009-10-31 @ 21:31:08
Postat av: Proffsig

Nog för att du inte vågar publicera alla kommentarer, men du tjatar om proffsighet hela tiden. Hur proffsigt är det som tränare att bete sig som du gör?



Och alla ni som tror på detta fullt ut, tyvärr, det är inte sant, ni kan ta allt med en nypa salt. Han är bitter, som tidigare folk nämnt.

2009-10-31 @ 21:51:29
Postat av: David

Josh eller Proffsig eller vad du kallar dig, det är en stor skillnad här, jag har stake nog att stå för mina åsikter medans du gömmer dig bakom en massa nickname, varför ska jag publicera dina påhopp när du inte ens kan stå för det utan är en liten fegis. När du står för vem du är så publicerar jag gärna alla dina inlägg och om du inte gör det så kan du lika gärna hålla käften din lilla fegis.

2009-10-31 @ 21:56:49
Postat av: David

Carro, jag blir mörkrädd när jag läser vad du skriver, det är verkligen förjävligt i så fall och lider med dig. Jag har aldrig sagt att VBG är bäst men det finns i alla fall folk där som jobbar med arrangemangen både för dam o herr.

2009-10-31 @ 21:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0