Efter arrangemangsdebatten lite reflektioner.

Jag misstänkte att det skulle väcka lite reaktioner efter att jag skrev vad jag tyckte om Surtes brister i sitt arrangemang och fick många reaktioner. Det är lite typiskt i Sverige att folk blir tokiga för kritik, jag menar ärligt talat allt är ju sant så varför inte ta åt sig? Det svider ju att få lite skit men gör man något dåligt så ska man ju också kunna få höra eller läsa om det så enkelt är det väl, varför hålla käften?

Sen finns det alltid en grupp som blir sura som ska gå till personangrepp och såklart anonymt och de känns meningslöst att publicera, vad ger det egentligen och varför attackera mig för att jag skriver det jag känner? Min förhoppning är ju ändå att vi som jobbar med div 1 på damsidan ska vara minst lika bra som klubbarna som jobbar i div 1 på herrsidan och varför inte? Nu menar jag arrangemangsmässigt och inte spelmässigt såklart för herrar och damer har olika förutsättningar när det gäller fysisk idrott och alla vet det.

Jag tycker Surte borde vara glada att någon faktiskt säger till så de kan bli bättre och få beröm nästa gång och höja sin status som förening, när jag tänker efter så ska jag lista de klubbarna som haft bäst bemötande mot mig och mitt lag bäst när jag varit tränare och där man fått bäst intryck för jag tycker också det är viktigt att berömma och inte bara säga till när något inte är bra, detsamma är det ju inom arbetslivet och som tränare, ge konstuktiv kritik på positivt och negativt och kan man inte ta kritik så blir man aldrig bättre anser jag, det gäller tränare, spelare och domare samt arrangemangsansvariga.

Topp 5

1. Lindås IBK (De hade en mamma till en av spelarna som kom med smörgåsar och kaffe och satt och småpratade med oss ledare när jag var tränare i Pantern 2006/2007 och man kände sig verkligen välkommen.

2. Nykvarn (De var riktigt proffsiga som jag tidigare skrivit om och hade allt man kan begära från en cafeteria med det mesta till riktigt trevligt bemötande och inte alls några kaxiga stockholmare som man lätt kan tro när man ska åka dit upp, klart bäst i serien hittills och mycket svårslagna, vi ska göra vårt bästa så de ska trivas hos oss dock inte på planen hehe..) 

3. IBK Lidköping (De bjöd laget på en drickaback och visade direkt vad som gällde och det mesta runt omkring verkade proffsigt upplagt.

4. Skattskärr (Såklart trevliga värmlänningar som var lika trevliga efter vi slagit dem i seriepremiären, en klubb som utstrålar värme och positivitet).

5. Horsby (Har alltid trevliga mammor till några av spelarna som tar emot lagen och de är glada och trevliga att prata med både som tränare, spelare och domare.

Kanske en slump att 2 av lagen spelar i div 1 på herrsidan men egentligen tror jag inte det för ska man uppåt i seriesystemet så måste allt runt omkring fungera också och jag tror många inte förstår det utan bara tänker på att värva bra spelare.

Kan direkt säga att kommentarer med angrepp på lag, personer osv publiceras inte, då kan ni ha en egen blogg.
Trevlig helg alla innebandyvänner!

Kommentarer
Postat av: Peter

08'orna från Nykvarn bockar och bugar efter att ha sett din topplista!



p.s./ vi har bara några km till länsgränsen så vi räknas inte som riktiga Sthlm'are... ;-) /d.s.

2009-11-05 @ 15:00:44
Postat av: David K

Självklart ska beröm ges när något är bra och inte bara negativt tas upp som många verkar tro att jag bara gör. Tanken med allt var att få upp en debatt där man engagerar folk men som vanligt så tar folk tyvärr kritiken personligt. Tur ni är på rätt sida länsgränsen då Peter hehe..

2009-11-05 @ 21:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0