Dålig start på dagen men roliga kunder i butiken!

Jaha denna dagen, fredag (inte den 13:e) började inte på bästa sätt kan jag säga. Först så lyckades jag tappa min ketchupflaska som i princip var full så den sprack (hårdplast som tur va och inte glas). Den sprack över hela golvet och även på kylskåpet så där gick 10 minuter att torka upp ketchupen. Sen iväg till jobbet och när man kom dit kl 8 så står min kollega där och väntar på mig. -Har du inte nycklar frågar jag, -nej säger hon, har inte du det? Grejen är den att jag gav henne dem när jag och hon stängde butiken i tisdags eftersom jag var ledig onsdag och torsdag och vi har bara 3 nycklar på 4 personer som öppnar och stänger. Så det var bara och ringa och väcka vår andra kollega och åka till Vargön och hämta nycklarna till butiken.

Dagens höjdare var när en kund (utlänning som bröt lite på svenska) skulle handla 2 par skor. Som vanligt så vill de ha rabatt (i en redan billig butik, suck) och han tjatade lite o så men betalade vad han skulle. Sen när jag gav honom kvittot så började han yra om att han ville ha en taxi fri lapp. Jag trodde han skojade om att vi skulle betala hans taxi för han var en riktig skämtare så jag bara skrattade, men han fortsatte yra om det. Vad menar du frågade jag och då säger han en sån när man ska utomlands, ahaaaa en taxfree kvitto menade han hahaha det borde jag ju fattat i och för sig men det var inte alls vad han sade så jag kunde inte hålla mig utan skrattade som fan och fick ropat hit min kollega som fortsatte och skoja med honom. Vad menar du sade kollegan taxfree jag sade tax. Vad då menar du en tax, en hund sade kollegan och garvade lite men såg på kunden att nu var han inte road av att vi skrattade åt honom så kollegan försvann och det visade sig att vi inte har några taxfree blanketter i butiken och ingen av butikerna brevid heller och imorgon skulle han komma tillbaka och gissa vem som får ta skiten då som ansvarig, japp det blir jag....Tror jag skippar skämten då...

Kommentarer
Postat av: locke förudetta

Kom igen lite innebandy behövs nu så ge oss

2009-05-23 @ 02:17:42
Postat av: David

Hehe ja men innebandy vid den här tiden på året är ju stendött.... Kul ändå att u-21 truppen till em i sommar är uttagen, nu blev jag sugen på att gå och se några matcher...

2009-05-23 @ 19:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0