Segerintervju med Stina Persson, målvakt i Lockerud!

David: Grattis, riktigt bra insats av dig och av laget.

Stina: Tack.

David: Tycker du matchplanen fungerade för er?

Stina: Ja, de är svårspelade men vi lyckades med det vi skulle.

David: Jag tycker att parketten hämnade dem lite mer än er, kände du själv att det var lugnare denna matchen än den förra med skott på mål?

Stina: Det blir lite mer hafsigt, i fredags var det lite mer raka skott så skillnad var det, jag fick inte lika mycket skott idag.

David: Är det svårare att stå i mål på parkett underlag när det studsar lite mer?

Stina: Ja det tycker jag att det är, det är inte lätt för man har inte koll på bollen.

David: Har du spelat länge i klubben?

Stina: 3 år, jag var med när vi åkte ur elitserien och nu är det andra säsongen i div 1.

David: Har du någon koll på Skellefteå och Engelholm som ni kommer möta nu i kampen om de 2 elitserieplatserna?

Stina: Nej, jag vet ju bara att Skellefteå spelade i Elitserien förut och att Engelhom har tappat en del spelare.

David: Jag har hört att Engelholm har ganska tunn trupp, kan det vara en fördel för er som går på 3 kedjor att köra slut på dem?

Stina: Ja det kan det ju vara men det beror ju på hur vältränade dem är. (skratt)

David: Är det något ni behöver förbättra som lag om ni går upp i Elitserien?

Stina: Passningsspelet, det går mer på "ett snöre" där.

David: Jag tycker ändå att i matchen mot Göteborg så hade ni ett mycket bättre passningsspel, de kämpade och slet mer och ni såg mer rutinerade ut, håller du med?

Stina: Ja det gör ju mycket att vi har spelat i Elitserien, jag vet inte om de har gjort det?

David: Tack så mycket, jag hoppas verkligen att ni går upp ni är ju en anrik klubb så lycka till vidare.

Stina: Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: Christer

Tja. Hur går dina tankar kring kvartsfinalerna ikväll? Med tanke på hur det såg i de första så känns ju fortsättning aningen mer oviss och spännande...

2009-03-16 @ 16:01:10
Postat av: David

Med tanke på hur bra jag brukar tippa så passar jag på det idag hehe. Hoppas Warberg vinner och även Täby de spelar ändå kul offensiv innebandy.

2009-03-16 @ 16:16:19
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0