Melodifestival final ikväll!

Vanligtvis så ser jag fram emot det men ikväll känns det som det kan kvitta, enligt pressen så är det "fel" låtar som är favoriter och de brukar ha rätt när det gäller vilka som kommer vinna. Ska ändå ranka mina favoriter i finalen till de jag inte gillar.

1. Alcazar - Stay the night.  Bra discolåt men tveksamt om folket gillar den mest av allt.

2. Måns Zelmelöv - Hope and glory. Även den är uptempolåt och lite internationell, många tjejer håller på honom så om de ringer slut på sina kontantkort så kanske han har en chans.

3. Agnes - Love love love. Sötast i hela melodifestivalen med en helt okej låt, men byt dressen mot en klänning för tusan.

4. Molly Sandén- Så vill stjärnorna. Får ta med en ballad också och jag gillar henne, blir kanske en ny "Sibel", men varför har hon på sig en "gravidklänning", ärligt talat hade hellre sett henne i Alexander Bard kläder ju, nästa like hemskt som Amy Diamond som såg ut som om hon fortfarande var 11 år gammal.

5. HEAT- 1000 miles. En helt okej hårdrockslåt men inte i närheten av The Poodels låt "heart of passion" som var mkt bättre när den var med men gammal hårdrockare som man ändå är så tar jag med den.

6. EMD- Baby goodbye. Ännu en flickfavoritgrupp som får slåss med Måns om flickornas röster, tycker ändå Måns låt är bättre även om jag trodde EMD skulle ta hem det när jag fick höra att de skulle vara med på grund av att de är ruskigt populära men låten är helt okej men inget speciellt, lite "broadway" inspirerad show som i alla fall är bättre än att bara stå och hänga på scenen.

Sen har vi plagiatet.

7. Maria Ernman-La Voix. Jaha där har hon snott refrängen från "Vincero" som var en bra låt, nej plagiat nej tack.

Sen musikstilen jag inte gillar.

8. Emilia-Youre my world. En sämre version av "Big big world" som är hennes enda hit någonsin och en hygglig låt man kan lyssna på någon gång om året men absolut inte mer.

Sen henne jag aldrig kommer gilla.

9. Sarah Dawn Finer-Moving on. Visst låten är väl inte så kass men jag har aldrig gillat henne och håller mig till mina principer hon ska vara långt ned.

Och sen den som inte hör hemma i Sveriges uttagning.

10 Sofia-Alla. En helt okej låt men hur kan vi ta ut en sådan låt till svenska uttagningen?

Sen den sämsta låten jag någonsin hört i en melodifestival som tydligen halva Sverige älskar, kan inte fatta det.

11. Caroline af Ugglas-Snälla snälla. Så jävla dålig låt så jag kan inte beskriva i ord. Vinner den ska jag hålla på Norge istället i finalen i Moskva, sen att hon uppträder i "gummistövlar" o en vit lång tröja o glömde byxorna hemma är ju rent pinsamt.


Följande hade jag gärna sett i Globen!

Lili & Sussie. Show me heaven, lite plagiatvarning med Gimme Gimme Gimme i den men bra låt. Helt klart årets comeback och man får nostalgi från 80-talet när man såg de uppträda live.

Star pilots-Higher. Rent plagiat av "Waiting for a star to fall" från 80-talets disco. Inget fel på låten den är skitbra men man har ju redan hört den så många gånger så det är pinsamt att den ens fick vara med, men ändå en jävligt bra låt.

Årets besvikelse, BWO, har varit bäst med Lay your love on me och Temple of love när de varit nära men i år testade de en ballad, nej tack inte alls rätt.

Bäst respektive sämst klädd av tjejerna. Sämst Amy Diamond utan tvekan, bäst Marie Sernholt alltid snyggast helt enkelt.



Alcazar är fortfarande mina favoriter, men enligt alla undersökningar har de inte en chans, hoppas ändå på dem.

 

Kommentarer
Postat av: Proffesorn

Sluta skriv om melodifestivalen, håll dig till bandyn.

Du har ju uppenbarligen noll koll på musik heller...

2009-03-15 @ 00:50:10
Postat av: David

Haha, jaja, no comments haha..

2009-03-15 @ 00:51:45
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0