Tillbaka till verkligheten!

Jaha då var derbymatcherna avklarade och nu blir det åter till slaget om kvalplats respektive nedflyttningskamp, det är nog unikt att i denna serie är faktiskt alla lag utom Lidköping inblandade i någon streckfight, helt unikt och ruskigt kul. Jag tror dock inte Lidköping är ledsna för de har i princip redan säkrat seriesegern och kan i lugn o ro lufta lite spelare som inte spelat så mycket i år så de får rutin och erfarenhet tills nästa säsong.

Om man ser till kommande omgång så får jag väl försöka göra ett sedvanligt tips på hur det kan komma att gå, jag brukar ju ligga på ungefär hälften rätt men någon gång ska jag väl sätta alla.

Pixbo tror jag slår Vänersborg, Pixbo vann första mötet med 9-8 i sudden så de har en klar fördel nu med hemmaplan, tror matchen slutar 7-4 till Pixbo.

Göteborg kan nog störa ett redan klart Lidköping (kan bara teoretiskt förlora seriesegern) tror den matchen slutar 7-7.

Warberg slår Marstrand för hemma är Warberg grymt starka, 8-5 till Wic.

Lerum mot Stenungsund då, tja 3-3 i en defensiv tät match.

7-Härad är normalt sett ett bättre lag än Lindome men Boråsarna har tappat formen och kanske suget på innebandyn eller också så var det bara 2 matcher med kollektiv kollaps, Lindome då, ja "Ankorna" har hittat formen och piskat upp 4 raka segrar och är nog grymt sugna på att ta 5e raka och för första gången någonsin ska jag tippa på Lindomeseger med 6-5.

Alingsås möter ett Tygriket med bra självförtroende och 0322 gänget behöver poäng och hemma på parketten grejar de nog 3 poäng, att matchen går på tisdag ger bara mer fördel till hemmalaget, vet själv hur segt det är att åka och spela bortamatch en vardag. 5-4 till Alingsås.

Kommande matcher
2009-01-24
Pixbo Wallenstam IBF -IBK Vänersborg Se matchinfo
IBF Göteborg -IBK Lidköping Se matchinfo
Warberg IBF -Marstrands IBK Se matchinfo
FBC Lerum -Stenungsunds IBK Se matchinfo
2009-01-25
IBK 7-härad -Lindome IBK Se matchinfo
2009-01-27
IBK Alingsås -IBK Tygriket 99 Se matchinfo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0