Sveriges småkronor gör en stolt!

Satt upp och kikade på lite hockey och det var för en gångs skull en riktigt bra match och det var länge sedan jag njutit av att se en hockeymatch så här mycket, om jag säger att Foppa lirade då så kan man räkna ut att det var ett tag sedan. Riktigt många bra individuella insatser och grymt av Backlund som säger före matchen att jag fixar 2 mål och sedan gör han också 2 otroligt viktiga mål när Sverige är illa ute. Trots att Slovakerna haft alla marginaler på sin sida som att SWE åkte ut på en hög klubba där det var SLV själva som var uppe med sin egen klubba och där de givetvis gjorde pp mål. SWE gör mål när slutsignalen går och målet bortdöms, SLV gör mål med 3 sekunder kvar istället i första perioden. En eller 2 solklara straffar i alla fall enligt Wikegård, den ena håller jag med om till 100 % den andra är jag osäker på, men SLV hade svårt att hänga med idag. Det är ändå gött att en ledare som Mårds inte börjar skylla ifrån sig i pausen utan bara fokuserar på sitt eget lag, det är ju sådant som händer i sportens värld, mycket bra ledarskap där helt klart, jag tycker väligt många ska skylla på domare eller andra saker fan det är ju sådant som händer däremot finns det ju skandaler som för Ara i os brottningen men det är ju undantag.

Sedan så är det kul att höra Svenska nationalsången spelas och de svenska ynglingarna ska försöka sig på att sjunga, jo då de flesta kunde första raden sen försvann dem mer och mer och när andra versen började var det ingen som sjöng, får hoppas de lär sig hur vår nationalsång går innan finalen, jag tror inte det finns en enda Kanadensare eller Amerikan som inte kan deras nationalsång, vi älskar väl vårt fina Sverige lika mkt som nordamerikanerna älskar sitt land så sjunga sången ska vi väl också kunna fixa. Ska bli riktigt kul med final i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0