Stand up for the champions!

Så låter en bra låt och det kanske blir så att det blir den låten som kommer spelas på Lidköpngs hemmamatcher som återstår, lyssna på den på länken.

http://www.youtube.com/watch?v=CcYWCe1cIg8&feature=related

jag hade i alla fall tyckt det varit passande som introlåt. Självklart lyfter jag på hatten och ger mina gratulationer till klubben. Ringde upp mästarcoachen Lars Selander som har en mångårig erfarenhet från att vara ledare både för herr och damlaget.



Lars Selander i blått till vänster efter segern mot Vänersborg.

David: Grattis till segern, hur känns det att vara klar för div 1?

Lars:Tack David, det känns bra. :)

David: Vad har varit bäst respektive sämst i årets säsong?

Lars: Vänersborg borta var dåligt hela matchen och IBF Göteborg borta första 2 perioderna. Vardagskvällmatcherna har vi haft svårt att tända till. Den bästa spelperioden hade vi mot Marstrand borta när vi gjorde många mål på kort tid. Vi har ofta haft bra perioder i matchern men ofta haft svackor på samma gång. Vi har haft perioder när allt går in på kort tid, det har varit en styrka att vi kan göra många mål snabbt och vi får avsluten ganska lätt utan att behöva jobba så mycket för målen.

David: För 3 säsonger sedan åkte ni ur div 1, vad ska ni göra anourlunda denna gång så ni inte åker ur igen?

Lars: Man kanske ska vara bättre på att hålla bollen i anfall och bli lite mer "kyliga". Vi har ett mycket bättre lag nu än när vi åkte ur för våra unga spelare har blivit några år äldre och de har också fått rutin från div 1 i de 2 år de var med när vi låg i ettan.

David: Vill du vara kvar som ledare för herrlaget och vad har du får mål med ditt ledarskap?

Lars: Vi har inte ens diskuterat detta. Jag har kvar glöden och tycker fortfarande det är kul men Filip Gustavsson min tränarkollega sköter innomhusträningen och jag har hand om matchcoachingen för Filip spelar fortfarande men har kunnat kombinera detta bra. Jag har slarvat bort 4 av hans taktiktavlor och det skäms jag lite över. :)

David: Har klubben en plan för framtiden, vissa klubbar har en 5 årsplan de jobbar efter?

Lars: Vi tycker det är övervärderat med sådana långa planer men vi jobbar i nuet, organisatoriskt är vi förberedda för högre sammanhang. Det svåra är att värva etablerade toppspelare utifrån och nu blir det ännu svårare i och med den ekonomiska krisen. Vår vision är att hitta spelare inom 8 mils radie. Självklart vill vi spela så högt som möjligt men det är ju lite svårare i en liten kommun, vi har målsättningen att vara bästa herrklubben inom 8 mils radien.

David: Vilket lag tror du har störst chans att kvala upp från div 2 vg?

Lars: Det känns hugget som stucket faktiskt!

David: Något mer du vill tillägga?

Lars: Jag tycker att vi har haft vissa problem men jag är imponerad av att spelarna klarade av det. Serien känns bättre och jämnare i år, vi har inget Lindås men vi har inget lag som är chanslöst som Sjöstad ifjol. Ingen match känns given på förhand, det har krävts mer av oss för att vinna i år.
Jag är jättenöjd med säsongen, nu känner jag mig belåten.

David: Okej grattis än en gång och tack för intervjun.

Lars: Tack själv kul att någon följer serien.



Glada seriesegrare, ibk Lidköping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0