Kvalet så här kommer det se ut!

Vad bra när man skriver fel för då vaknar folk och vill vara med och få det rätt, kanske skulle skriva mera fel så vi får lite mer debatt och det är ju bra. Förra året hade Göteborg 2 direktplatser så jag antog att det var samma i år men de har blivit av med en direktplats som det tidigare sades i kommentarerna och har en kval och en direktplats. Däremot stämmer det som jag sade om Västergötland som har 2 kvalplatser och Halland som har en. För att förenkla så kan ni nedan se från innebandy.se hur kvalet kommer se ut till div 2 nästa säsong. Dåligt av mig att inte kolla upp först innan jag skrev men det är ju bra att få hjälp av så många kunniga läsare, tack alla ni som rättat till detta lilla fel. :)


Fastställda kval/direktplatser säsongen 2008/2009 till herrarnas division 2 2009/2010.
Kvalplatser till H2:

Skåne 1 st

Hälsingland 1 st

Västerbotten 2 st

Örebro 1 st

Göteborg/Bohuslän/Dal 1 st

Dalarna 1 st

Gotland 1 st

Gästrikland 1 st

Halland 1 st

Norrbotten 1 st

Västergötland 2 st

Östergötland 1 st



Direktplatser till H2:

Stockholm 2 st

Södermanland 1 st

Skåne 1 st

Västernorrland/Jämtland/Härjedalen 1 st

Småland/Blekinge 2 st

Uppland 1 st

Västmanland 1 st

Värmland 1 st

Göteborg/Bohuslän/Dal 1 st


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0