Bloggrekord igår tisdag & lite resminnen från Berlin!

Igår tisdagen den 13/1 2009 slog bloggen nytt rekord på unika besökare, hela 133 unika ip adresser registrerades som besökare (gamla rekordet på 128) och över 200 totalt om man räknar de som varit inne flera gånger under dygnet, jättekul i alla fall att så många hittat min lilla innebandyblogg. Ska fortsätta på inslagen väg med fler referat, bilder och intervjuer från matcherna i div 2, speciellt nu när det börjar dra ihop sig. Tyvärr kommer jag missa streckmatchen mellan Alingsås och Lindome på grund av dömning men ska göra allt för att få någon att gästblogga från den matchen, kommer säkert kunna se sista perioden i alla fall och få en intervju efter matchen där med någon av tränarna. Återkommer under veckan med vilken match jag ska försöka se, kan hända att det blir Göteborg mot Vänersborg i Torpa men kan inte spika till 100 % än.

Ska också under veckan försöka göra en koll på nykomlingar som en bloggläsare tipsade mig om för några veckor sedan, för nu börjar serierna i div 3 sätta sig ordentligt och de kommer avgöras inom de närmsta veckorna på de flesta håll.

En kul grej när jag var i Berlin i helgen var att jag såg ett gäng i likadana jackor på flygplatsen och sade till Lisa att det är nog ett fotbollslag som ska flyga iväg på bortamatch eller hem från en match, det var i måndags. Blyg är jag ju inte direkt så jag högg tag i närmsta killen och frågade på engelska -Hey are you guys a football team? Han svarade på halvknackig engelska -We are a soccer team, (kan ha varit för jag hade en mössa med NY på så han kanske trodde jag menade amerikans fotboll) Herta Berlin. - Okay nice, did you play yesterday in the league frågade jag och han såg inte direkt ut att fatta vad jag sade så han mumlade något och sedan gick han. 



Mina bilder på Hertaspelarna blev inte så bra tyvärr men här ser ni de från deras hemsida inför säsongen i sina blåvita dräckter.

Efter lite research så fick jag se att Bundesliga har uppehåll till slutet av Januari, laget ligger på 3:e plats i ligan 2p  efter mitt favoritlag Hoffenheim och klassiska Bayern Munchen som toppar på 35 p.
Herta hade i helgen spelat en träningsmatch mot ett div 2 lag från polen. Kul i alla fall att fått syn på laget, ska i ärlighetens namn säga att den ende spelare jag känner till i Herta är jugoslaven eller kroat/serb whatever Pantelic men jag såg ingen långhårig kille där, det visade sig med research att han är på semester på Mauritsius och inte hade joinat laget än. Laget är ändå jäkligt stort i Berlin, gick förbi deras supportershop som var riktigt imponerande och flera på flygplatsen fotade som fan, 2 unga tjejer fick fotas med en Herta spelare mitt emellan dem och de fick nog sin dag gjord för de fnissade och var glada för att ha träffat sin idol.

En match jag däremot såg var på söndagen matchen i Premier League mellan Man utd och Chelsea, ett riktigt bottennapp för mig som "Blues" supporter, 3-0 och Sir Alex lurade skjortan av Scolari taktiskt sett, Chelsea hade bättre lag om du jämför spelare för spelare men Man Utd har en taktik och klubbhjärta som inte Chelsea kan jämföra med. Laget med kollektivet slår oftast laget med de individuella stjärnorna, visst Man Utd har ju stjärnor men de har framförallt ett grymt bra grundspel där alla spelare vet sina roller och kämpar för laget. Man såg stor skillnad på spelarna i framförallt hemjobb där många Chelsea spelare viftade med armarna och var besvikna på alla andra när de tappat bollen osv medans Manchester spelarna löpte hem och jobbade tillbaka bollen. Tror faktiskt Man Utd tar hem ligan i år, de har en grym tradition att vara som bäst när det gäller och Liverpool har en tendens att inte räcka hela vägen fram.  

Kommentarer
Postat av: Lindome

Nytt bloggrekord!! Grattis.... Lindome berör alla fortsätt så kommer rekordet slås snart igen

2009-01-15 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0