Foppa avbryter sin comeback!

En av mina stora idoler Peter "Foppa" Forsberg har haft några jobbiga säsonger med sin fotskada. Det har varit operationer och specialskridskor hit och dit men nu gjorde han Elitseriecomeback i Modo och då såg allt lovande ut igen. Jag började drömma om en OS turnering igen med Foppa, Sudden, Alfredsson mm, att vi en sista gång kan ställa Sveriges bästa lag på planen utan massa avhopp hit och dit. Men nu höll det i 2 matcher bara sen fick han för ont i sin fot igen. Himla tråkigt för en sådan bra spelare som Forsberg kommer kanske en gång var tredja generation. Jag håller tummarna nu för att han ska kunna komma tillbaka en sista gång och avsluta sin karriär på ett fint sätt. Idag hyllar jag Foppa på min blogg med lite bilder som jag hittat på diverse sidor och håller tummarna för en comeback för Sveriges bäste genom tiderna, Salming du får ursäka där. Jag säger bara tack Foppa för allt du gjort och kom tillbaka en sista gång och led oss mot guld med landslaget.

Några meriter:

Olympiska medaljer:

GuldLillehammer 1994Ishockey
GuldTurin 2006Ishockey
VM-medaljer
GuldTjeckoslovakien 1992Ishockey
SilverTyskland 1993Ishockey
GuldSchweiz 1998Ishockey
SilverFinland 2003Ishockey
SilverTjeckien 2004Ishockey

MeritÅr
Art Ross Memorial Trophy2003
Hart Memorial Trophy2003
Stanley Cup-vinst1996, 2001
Calder Memorial Trophy1995 (årets rookie)

Guldpucken
Peter Forsberg

1993 - 1994





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0