Göteborg cup i helgen!

I helgen ska ibk vänersborgs damer spela Göteborg cup och det blir mitt första coachuppdrag på ca 1 års tid, det sista var med ibk pantern i kungshus cup mot Alingsås där vi på ett mycket oturligt sätt tappatde 2-1 till 2-3, när Johan Alm lyckades pricka in 2 konstmål (turmål välj själva) varav det ena bakifrån målet på vår målvakt o in, mycket surt var det men alla mål räknas så ingen idé att vara bitter för det. Tur jämnar alltid ut sig så kanske kan i år turen vara på min sida, efter helgen så vet jag mer om det. En sak med cupen är de korta matchtiderna, endsast 1 x 22 minuter i gruppspelet, har aldrig sett en sådan variant tidigare och med tanke på att det också är rullande tid så gäller det att vara med från start för laget som gör första målet kommer ju ha en klar fördel, jag menar hur lätt är det inte att grisa bort 10 minuter på rullande tid?

Har inte direkt satt någon målsättning med cupen mer än att få se laget och se på spelarna hur de agerar i pressade situationer, det är skillnad på match och träning. Har inte heller så mycket koll på de andra lagen, vi ska köra vår grej och vi får se hur långt det räcker, Skellefetå ska vara med som kvalade upp till damelitserien, vad de har för lag har jag ingen aning om, det kan nog vara allt från deras a-lag till deras dam juniorlag, vi fick förra årets vinnare Nena on tour från Schweiz i första matchen så det blir en bra genomkörare, men man vet ju inte om de får ihop ett bra lag i år så det kanske inte säger ett skit att de vann ifjol.

En riktigt tråkig grej är att våra nya spelare inte får spela med laget, för spelare som har skrivit på övergång blir inte spelklara före 1 juli, vad är det för jävla dumt påhitt, okej inte när det är serie eller kvalspel men varför inte efter alla kval är färdigspelade. En cup är ju ett bra sätt att lära känna sitt nya lag och så. Tråkigt värre för de 2 ambitiösa tjejerna som pendlat hela april för att spela innebandy med oss ca 12 mil t o r varje träning, grymt imponerande, jag undrar hur många spelare i div 2 herr som hade gjort det, inte någon vill jag säga, säg gärna emot mig om jag har fel.

Tyvärr missar jag de 2 första gruppspelsmatcherna på grund av att jag numera jobbar i butik och då blir man ju tyvärr inte långledig, det är en av de grejerna jag saknar från mitt gamla jobb att fredag runt 16 ha en ledig skön helg, nu blir det slit på helgerna och röda dagar, men man får bita ihop, det är ju i alla fall bra betalt..

På fredag kl 13:20 drar det igång i Lundbystrand.

www.goteborgcup.se/innebandy

för löpande resultat under helgen kika in på länken.




Kommentarer
Postat av: Mr X

Vart jobbar du nu, David??

2009-05-01 @ 07:29:00
Postat av: David

Jag jobbar på Deichmann sko.

2009-05-01 @ 08:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0