Elfsborg utlagna av mina polare St Patricks!

En rubrik ska jag väcka lite uppmärksamhet men sanningen är inte långt ifrån i detta fallet. När jag och Lisa var på semester i Riga i somras så bodde vi på ett mycket fint hotell och där bodde också ett fotbollslag. När jag försökte se på klubbmärket så såg det ut som Arsenals och dem i receptionen sade att det var ett Engelskt lag som bodde här. Grymt tänkte jag och hoppades att man kanske skulle råka hamna i hissen me nån grym kändis och lyckas ta några bilder och kanske få en autograf av någon premierleague spelare.

När jag sedan sprang på en av spelarna så frågade jag vilket lag de var och vad dem gjorde i Riga och de skulle möta ett av stadens lag i kvalet till UEFA cupen. Så det blev lite fotbollstjöt och sedan så lovade dem att vinna för jag ville vinna lite på oddset och de höll sitt löfte och vann med 1-0. Så sedan dess så följer jag laget lite på nätet och kollar läget, extra kul att dem fick möta Elfsborg och även om det är synd om Elfsborg så gläds jag med detta glada gäng från Dublin som inte fick dricka någon öl på hotellet och skötte sig exemplariskt till skillnad från storlag som Real Madrid och andra som festat ordentligt på europacupmatcher och liknande, man kan ju undra vad Barcelona gjorde när de losa mot Wisla tex.



Ca 3000 personer såg matchen som Elfsborg ledde med 1-0 och i det läget var vidare (2-2 i Borås) men hemmalaget vände och vann med 2-1 och gick vidare, keep up the good work lads!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0