Helgens Premier League mm!

Mina båda favoritlag Chelsea och Blackburn möttes och det slutade 0-0, tyvärr blev det mycket fokus på domarteamet som blåste offside på Chelseas mål som verkligen inte var offside. Men 2 spelare i Blackburn tycker jag ska ha en extra stjärna, målvakten Brad Friedel som bara blir bättre och bättre med åren. Den andre är den evigt löpande Robbie Savage, Walesaren kan kämpa ner vilket mittfält som helst och dessutom var han nära att näta i slutminuten.

Såg också Manchester City mot Aston Villa, 2 lag som enligt mig spelar gnetfotboll och ett odds på lite under 2 gånger pengarna på 333 kr för under 2.5 mål gav mig lite drygt en 500 :- tillbaka, det var helgens lättaste odds. Drog också in lite pengar på Real Madrid som vann med mer än 1 mål, där hade jag tur däremot och var grymt nervös.

City var i alla fall stabila som vanligt men jag kan inte förstå varför Sven-Göran envisas med att spela med Mpenza som är helt orörlig och oduglig, Bianchi kom in med ca 6 minuter kvar och uträttade mycket mer på den lilla tiden än vad Mpenza gjorde på över 80, byt glasögon Svennis nu, men dem vann så man ska inte gnälla för mkt. Säga vad man vill om Kasper Schmeichel, det ser lite darrigt ut ibland blandat med världsklassingripanden om vartannat men killen har grymt flyt och lyckas på något vis hålla nolla efter nolla.

Manchester United vann borta mot Everton och det trodde jag faktiskt inte de skulle fixa, grymt starkt gjort. Derby möter Newcastle imorgon, hade det varit förra säsongen hade man ju inte vågat tippa på bortaseger men årets Newcastle med "big Sam" som manager kan nog greja lite bortasegrar och ska dem vara med i toppen så ska dem vinna imorgon, det blir nog ett litet odds på "skatorna" imorgon.

West Ham fick också seger i helgen och de börjar röra på sig i tabellen, ska bli spännande att se om de kan nå en 5-8 plats, högre upp känns inte realistiskt.

En domare blev misshandlad i en svensk div 7 match i helgen, pinsamt hur ett lag kan tillåta några av spelarna att göra sånt, fan va illa. Ingen större överraskning att det var ett invandrarlag som var inblandat, det känner man ju igen från flera likande incidenter.

Dean Ashton (Ljushårige på bilden) blev målskytt för West Ham i helgen och den förre Crewe Alexandra spelaren visar återigen att han är en pålitlig målskytt och kan säkert göra mer än 15 mål om han får ha en skadefri säsong.

image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0