Drömmål av Zlatan Ibrahimovic!

Satt på Onsdagskvällen och slötittade lite på mitt favoritlag Inter (har haft dem som mitt favoritlag sedan 1989) och måste säga att Zlatans 4-2 mål fick mig att vråla lite av glädje, visst killen gör snygga finter osv men oftast så blir det en fint för mycket men detta målet var en riktig delikatess, en fin vändning och sen en strut i krysset som målvakten var chanslös på.
Ska det äntligen bli Inters tur i Champions League, det var många år sedan dem var i final där 1965 var senaste gången dem tog hem gamla mästarcupen och 1972 var senaste gången de var i final då förlorade dem mot Ajax.

image76


En av mina favoritspelare saknades idag, den jag pratar om är Figo som jag gillat i alla år, speciellt när han spelade i mitt favorilag Barcelona som han tyvärr lämnade för Real Madrid och det sved rätt rejält.

När jag ändå sitter och drömmer lite om gamla tider så ska jag plocka ut en drömelva från mina favoritlag i Europa de sista 20 åren jag följt europeisk fotboll. Tar mest med gamla goa lirare.

Följande lag kommer jag plocka ut ifrån.

Italien: Inter
Spanien: Barcelona
England: Blackburn & Chelsea


4-4-2
Målvakt: Walter Zenga, Inter
V. Back Graeme LeSaux, Blackburn
H.Back Javier Zanetti, Inter
Mittback Colin Hendry, Blackburn Kapten
Mittback Ronald Koeman, Barcelona
V Mittfält Figo, Barlelona
H Mittfält Hristo Stoichkov, Barcelona
Innermittfält Frank Lampard, Chelsea
Innermittfält Michael Laudrup, Barcelona
Forward Gianfranco Zola, Chelsea
Forward Alan Shearer, Blackburn

På Bänken: Brad Friedel, Blackburn, John Terry, Chelsea, Jurgen Klinsmann, Inter, Lothar Matteus Inter, Romario Barcelona.

Gamle kämpen Colin Hendry hade fått mitt förtroende som lagkapten i detta klassiska lag.

image77

Kommentarer
Postat av: Pelle

Var är G.Bergomi?

2007-11-08 @ 11:23:29
Postat av: David K.

Tycker Zanetti tar den platsen öven om Bergomi var bra han med.

2007-11-08 @ 17:09:10
Postat av: Eva

Alan Shearer rules:-)

2007-11-08 @ 21:21:09
Postat av: David K.

Håller med dig Eva till 100 % och kom ihåg hata V. Nistelrooy. :)

2007-11-08 @ 23:29:36
Postat av: Daniel H

Men framförallt: Var är Martin Dahlin?!?!!? :)

2007-11-09 @ 20:32:03
Postat av: David K.

Martin Dahlin, njae.... bara 27 matcher o 4 mål för Blackburn är väl inte Martin någon spelare man tänker på när man listar de bästa i blackburn, i så fall kommer Chris Sutton som var Shearers radarpartner före tillsammans var dem Englands mest fruktade anfallspar i några år.

2007-11-09 @ 21:31:29
Postat av: Eva

Håller med Hata V. Nistelrooy:-)

2007-11-10 @ 19:59:13
Postat av: Micke S

Saknar en spelare som många glömt bort: Hugo Sanchez

2007-11-14 @ 21:00:35
Postat av: David K.

Han spelade väl i Real Madrid, jag plockade bara ut spelare från mina favoritlag och där är INTE Real Madrid med. :).

2007-11-14 @ 22:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0