Nytt från Silly Season 17 maj!

Känner att jag får gå ut och kommentera lite eftersom det lagts ut en notis på innebandynytt, vet inte hur det kommit ut men jag hade inte velat att det skulle komma ut eftersom inget är klart än.

se länken.

http://www.innebandynytt.se/newsmain.php?nyheter=2289

Jag skrev tidigare under silly season kategorin att jag haft kontakt med 2 klubbar i div.1 i Sverige. Den ena klubben är Gävles GGIK som i folkmun kallas godis. Första intrycket av den klubben var att dem var riktigt proffsiga och hade mycket folk som jobbade runt laget och mycket bra förutsättningar att nå deras mål som är att vara ett Elitserielag efter kommande säsong. Efter att ha haft en del kontakt så verkar det tyvärr ha runnit ut i sanden.

Efter det kom jag i kontakt med Sundsvall City IBK efter att ha läst att dem i princip saknade lag för att kunna spela i div.1 så hörde jag av mig och kollade läget. Min tanke var att om jag skulle träna dem få med mig ett par bra spelare upp. Det skulle göra att vi fick en bättre trupp med spelare som jag sedan tidigare visste vad de gick för och har den rätta inställningen mentalt.

I veckan blev jag också kontaktad av Onyx innebandyklubb (kvalade till div.1 i år) från Oxelösund/Nyköping men det har inte blivit något konkret av det.

Om jag ska bli tränare nästa år lutar det det i så fall åt Sundsvall City som det känns just nu, men då är det mycket som ska till och fixas och ordnas, sportsligt vore det en kanonkul utmaning att kunna slå underifrån med ett lag som de flesta experter redan dömt ut och jag har fått ett mycket bra intryck av klubben och deras visioner.

Bloggen slog nytt rekord igår onsdagen den 16 maj med 76 unika besökare, ibland kan det bli ett och annat stavfel men det är sådant ni som läser bloggen får leva med. Tack alla besökare, jag har en intervju på gång med en tjej som just nu är och spelar Dam Vm i Fredrikshavn och ska lägg ut den när Vm är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0