Chelsea fick sin pokal!

Som alla nog vet vid det här laget så vann Chelsea Fa-cup finalen och årets skörd i prisskåpet blev då följande.

* Liga cup guld

* Fa cup guld.


* 2 plats i Premier League

* Semifinal i Champions League

Så vad ska man säga om det då för en av världens rikaste klubbar, jag tycker ändå det är godkänt, om man ser till några av de enskilda spelarna så skulle jag vilja ge ett litet kort betyg till nyckelspelarna av det jag sett i år. Betyget går från 1 till 5 där 1 är underkänt och 5 är världsklass och 3 godkännt.

Namn Betyg Motivering

* Peter Chech 4 Kom tillbaka starkt efter sin skada och visade att han är en världsmålvakt

* John Terry 4 Har som vanligt dragit ett tungt lass och när han var borta så märktes det.

* Frank Lampard 2 Frank har inte alls motsvarat den fina säsong som han gjorde året innan då han dunkade in mål och var med i spelet, han har kommit bort helt i år.

* Didier Drogba 5 Han är den enda spelare som får toppbetyg, match efter match har han hållt toppklass, dunkade också in det avgörande målet i FA-cup finalen. Över 30 mål totalt i år.

* Michael Ballack 2 Tysken har sett tung och långsam ut och inte alls varit med i spelet, precis som Lampard kan man begära mycket mer av en sådan spelare.


* Andrei Shevshenko 2 Ruskigt nära att han fick en etta i betyg men på slutet av säsongen har han spelat upp sig och som alla vet är ju få som lyckas första året i England. Han har en grym talang denne måltjuv och jag hoppas han kan få en bra säsong nästa år om han får vara kvar.

* John Obi Mikkel 4 Nigerianen som kom från Osloklubben Lyn har verkligen fått sitt genombrott i år. Denne kan säkert bli en framtida storspelare som man ska ha ögonen på.

* Michael Essien 4 Han är också en spelare som växt, man såg redan i VM 2006 att denna killen kommer bli en storspelare, en prestation jag kommer ihåg är målet mot Valencia i slutminuterna där han sköt Chelsea till Semi-final.

* Jose Mourinho 2 Även tränarens insats ska jag ju betygsätta och det känns som det blivit lite för
mycket "långa bollar på Drogba", med så många bra spelare i laget så borde Chelsea kunnat få ut mer av sitt mittfält.



Avslutar med en bild på Didier Drogba, Chelseas bäste spelare i år enligt dem flesta supporters kan jag tro.


image10



Kommentarer
Postat av: Tjip!

Tja David. KAn inte du skriva lite om va du tycker lagen runt omkring borde värva för spelare... Typ 7-Härad, IBK Alingsås, 0302 mm! Vem blir IBKs nya tränare tror du? Varför tar inte du och Micke över IBK?
Ha det gott, och skriv nu om detta i din blogg!
/ Matt

2007-05-21 @ 11:21:22
Postat av: David

Jo det kan jag göra men jag har inte bott i Alingsås på över 2 år nu och har inte så bra koll på vilka unga spelare som kommit upp om jag ska va ärlig men något kul kan jag nog greja. Jag har ingen aning om vem som blir ibk Alingsås nya tränare, har själv inte fått någon frågan är det enda jag kan säga.
Det är ju svårt att hitta tränare verkar det som, många div 1 och 2 lag har inte fått tränare än. Det handlar nog om att innebandyn är en ung sport.

2007-05-21 @ 21:58:22
Postat av: Tun trupp

Det verkar som Chelsky hade 7 utespelaere samt 1 skallskadad målvakt?

2007-05-22 @ 11:56:15
Postat av: David

Nej, nej jag betygsatte endast några spelare, de har väl ligans bredastre trupp så att skriva betyg på 30 spelare är inget jag kan göra, bara de som jag sett spela mycket och kan ge ett ärligt omdöme, men jag förstår ju din ironi. :)

2007-05-22 @ 16:17:53
Postat av: Mattias

Micke och du kan inte ta över IBK för han tackade visst nej!

2007-05-23 @ 23:28:01
Postat av: David

Det har aldrig varit snack om att jag och Micael Svensson ska "ta över" ibk.

2007-05-24 @ 08:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0