Champions league final. Repris från 2005.

Ja nu smäller det igen, europas 2 bästa lag ska göra upp igen och det kan ju inte annat än bli en kanonmatch. Inget av mina favoritlag i finalen men många sevärda spelare kommer vara på planen. Jag minns själv att jag hade oddsat på AC Milan förra gången de båda lagen möttes i finalen och började räkna på hur mycket jag vunnit när det stod 3-0 till Milan, men det skulle jag inte gjort för Liverpool dunkade in 3 mål och det blev förlängning och straffar och för en gångs skulle klarade Engelsmänen pressen och vann på straffar, det hör ju inte till vanligheterna.

Ska jag sticka ut hakan och våga tippa denna finalen? Tja varför inte, jag menar man måste ju våga misslyckas för att kunna lyckas med något så jag tippar Milan seger. Varför då? Jo, de är nog ruggigt hungriga efter den snöpliga förlusten för 2 år sedan och så slog de ut Englands bästa lag just nu (det smärtar mig att erkänna det) Manchester United. All respekt för Liverpool och vad dem gjort men jag säger Milan seger och ni ska veta att mitt favoritlag i Italien är Inter så det smärtar mig att säga Milan. Något resultat är ju svårt men 1-0 känns trist och fegt att tippa men det är det resultatet jag tippar.


Har jag fel i mitt tips så kanske vi får se denna bilden onsdag kväll, inte alls omöjligt i en på förhand mycket öppen match.

image11

Kommentarer
Postat av: Pool

Pool lär vinna lätt då det bara finns 1 spelare i Mejlan med lite stake(Gatusso)3-0.

2007-05-23 @ 18:57:31
Postat av: MILANO

staden kokar...liverpool svärmar över i tårar

2007-05-23 @ 23:26:08
Postat av: Tja!

Varför tar inte du och Hilding över IBK Alingsås? Hildig och du skulle ju va det coolaste tränarparet ever liksom. Hilding är i mina ögong den mest underskattade tränaren i Västergötland. Där borde väl du hålla med mig David?

2007-05-24 @ 15:18:09
Postat av: David

Där håller jag med dig faktiskt. Fredrik Hildingsson är en mycket bra tränare som jag hade ett bra år med när vi tränade östadkulle ibk och kom 2a efter wibk som nykomlingar i div 3. Men återigen så har inte Alingsås IBK frågat mig, det är ju upp till deras styrelse om de tror jag är rätt man för deras klubb, sen är det en helt annan sak om jag skulle tacka ja också, jag bor ju i GBG nu och det lockar inte jättemycket att pendla 10 mil till varje träning, hade jag bott i alingsås så hade det varit en annan sak.

2007-05-24 @ 17:36:00
Postat av: Hilding

Till Tja; (Jonte?) LOL

2007-05-25 @ 22:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0