Alla älskar en comeback!

Comeback får det bli när innebandymagazinets bloggserver än en gång strular, har varit mycket sådant.

Matchfaktan kommer underst med alla målskyttar mm:

Åkte till Lerum idag för att se Lerum möta Borås i div 1 premiären och vilken succé det blev för sporten. En fyllt Rydsbergshall (som vanligt), bra läktartryck även om Lerumklacken inte är kvar och härlig innebandy i högt tempo och som alltid många goa trevliga Lerumbor och även Boråsare ska sägas.

Matchen börjar snöpligt för gästerna när en passning från hörnet letar sig in vid stolpen och det är avdelningen skitmål som ger Lerum ledningen.
Victor Lennartsson i Borås får ett frilägen någon minut senare men får inte in bollen i målet.
Lerum spelar mkt hem till backar som lassar bollar på kasse och är heta framför kassen men får inte in bollen.
Borås får också ett skitmål efter 7:47 när ett Boråsskott tar på en hemmaspelare och ställer målvakten.

Efter 10:31 får Lerum en enligt mig rätt billig utvisning för hårt spel, i ett bra pp gör lerums målvakt Cedergren en fin handparad men retuern snappar Christian Olausson upp och går 1-2 till Borås från halvdålig vinkel och firar rejält efteråt. Då kändes Borås mycket heta och målet tänder hela laget som pressar Lerum. Hemmalaget har problem med pressen och åker på ännu en 2 min, denna gången för fasthållning men klarar sitt boxplay, Borås har hur mkt chanser som helst känns det som i första perioden men den slutar 1-2, skottstatistiken tror jag inte på när de säger 4-7, skulle säga 4-14 istället då är vi nära sanningen, har dock inte antecknat men började göra så i andra.

Efter pausen kliver Lerum ut som ett nytt lag, hög press och inget slarv utan fina passningar, efter nästan 4 minuter missar Lerum öppet mål men 20 sekunder senare är 2-2 ett faktum på en backhandretur framför kassen. efter 5:00 har Lerum ett skott i stolpen och här ser man att Lerum verkligen tagit över och de ångar på och 3-2 kommer efter 8:04 på ett skott i bortre efter att Rickard Westman snyggt spelat bollen från bakom mål till bortre planhalvan, där är Lerums kapten riktigt bra för han ser ofta luckorna och är lite av assistkung.

9:16 friläga för lerum men räddning, 10:30 blir det pp och deras första variant går helt hem då de kan raka in 4-2 10:48 genom Pontus Persson, lite väl enkelt tycker jag om jag får va lite kritisk där mot Borås. 12:52 nytt pp för Lerum, och de hade ännu ett riktigt bra pp men borås målvakt spelade bra och han fick också bra hjälp av försvaret. 16:00 har Borås egentligen periodens enda heta channs när de skjuter hårt i ribban, de hade verkligen behövt ett mål där när Victor Lennartsson sköt.
18:40 blir det straffslag efter att Bäckman i Lerum haft show o dragit bort 2 Boråsare, lite mer kropp och lite mindre klubba på en sådan lirare nästa gång annars blir det jobbigt. 5-2 blir det på en iskall straff där Tiren först väntar på att Borås mv Kling ska knyta färdigt sina skor, då sätter han sig ner o knyter sina också och går fram och placerar in bollen vid stolpen i en perfekt höjd ovanför foten, såg otroligt enkelt ut men det är inte så enkelt, bra straff.

Skotten som jag räknade var 14-6 till Lerum som vinner perioden med 4-0

3:e perioden då och Borås går ner på folk och börjar trycka på som i första och gör det bra. Ser i mina anteckningar att det står 4:42 böljande Hawaii och så var det, Lennartsson åker ut på 2 min för otillåten trängning 7:34 och han är verkligen missnöjd med den, kanske lite billig men det såg ut som att domaren tar den för han trycker till Lerumspelare efter denna spelat iväg bollen, jag kan ha fel där. 10:19 gör Lerums målvakt en "omöjlig" räddning och istället åker Borås på 2 utvisningar, Gabriel Svensson fick en 2min för träning i ett hemjobb och i frustration (såg det ut som) smiskar Anton Andersson till på klubban och då åker han också ut, helrätt enligt mig, måste va lite mera cool där.

En heroisk boxplay samtidigt som inhoppande Jonathan Larsson briljerar i kassen klarar Borås 3 mot 5 boxplayet och istället 45 sekunder senare blir någon i Borås frustrerad och skriker på domarna vilket inte är så lyckat så då åker de på ännu en 2 min utvisning. Box play är Borås bra på och klarar ut sin 2 min utvisning och matchen slutar med 6-2 när Lerum sätter en boll i tom kasse och kapten Westman i Lerum får notera 2 billiga mål på kontot vilket inte är fel för honom, samt 1 fin assist. Borås Olausson får ett Matchstraff 1 för en rejäl propp i slutet och så slutar matchen.

Lerum får ta med sig andra och tredjeperioden, Borås får ta med sig sin första period, det var det bästa spelet jag någonsin sett Borås spela och jag har sett dem spela i rätt många år nu, ett tips till coachen är att ändra fan inte när ni spelar bra o leder.

Kul att innebandyn är igång på allvar.

Period 1
Mål 02:26 1-0 Richard Westman 
(Vidar Tirén)
FBC Lerum
Mål 07:47 1-1 Petter Jääskö
(Gabriel Svensson)
Borås IBF
Utvisning 10:31   Sebastian Wathén
(Hårt spel 2 min)
FBC Lerum
Mål 11:54 1-2 Christian Olausson 
(Victor Lennartsson)
Borås IBF
Utvisning 12:37   Sebastian Wathén
(Fasthållning, 2 min)
FBC Lerum
Period 2
Mål 04:17 2-2 Johan Hassdal
(Anton Hansen)
FBC Lerum
Mål 08:04 3-2 Anton Hansen
(Richard Westman )
FBC Lerum
Utvisning 10:30   Niklas Apelkvist
(Slag, 2 min)
Borås IBF
Mål 10:48 4-2 Pontus Persson
(Johan Dahlqvist)
FBC Lerum
Utvisning 12:52   Alexander McVey
(Slag, 2 min)
Borås IBF
Straffmål 18:40 5-2 Vidar Tirén FBC Lerum
Period 3
Utvisning 07:34   Victor Lennartsson
(Otillåten trängning, 2 min)
Borås IBF
Utvisning 11:24   Gabriel Svensson
(Hårt spel 2 min)
Borås IBF
Utvisning 11:24   Anton Andersson
(Slag, 2 min)
Borås IBF
Utvisning 14:01   Oscar Jacobsson
(Protest mot domslut, 2 min)
Borås IBF
Mål 19:07 6-2 Richard Westman 
(Oliwer Cedergren)
FBC Lerum
Utvisning 19:19   Christian Olausson 
(Matchstraff 1)
Borås IBF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0