Glädjen, vad allt handlar om!

Dömde en innebandymatch idag med rutinerade Bjarne Wesenlund och det var riktigt kul. Matchen gick mellan IBK Alingsås damer och IBK Elfhög damer. 2 lag som skapade mkt målchanser där gästerna var vassare med Evelina Ödman i spetsen som dunkade in 6 strutar och det var verkligen inte strumprullare, hon har bättre dragskott än de flesta killar i samma ålder (född 99) och mkt bättre än mig själv. :)

Liten kul episod från matchen var att jag sade när en tjej lade upp bollen på sitt eget hörnkryss att det är bara att köra, varav hon -får jag bara köra, japp säger jag men hon menar typ att får jag dra iväg själv, vilket hon gör när Alingsås byter, full fart iväg med bollen och jag måste blåsa av och förklara att jag menade passa igång, haha riktigt kul om man var där. En härlig tjej med bra humor så hon garvade åt det.
 
Kul också att döma med Bjarne som efter 100 år (nåja) och många år i Elitserien som domare är den som har roligast på planen av alla domare jag någonsin dömt med. Glädjen är viktig även för domare och inte bara för spelare och ledare mm. Jag hoppas Västergötlands förbund drar nytta av Bjarnes kunskaper för vi alla disriktsdomare från div 2 ner till nybörjare kan lära oss massor av honom och då menar jag inte bara bedömningar utan matchledarskap, ödmjukhet och glädje, bara för man dömt 20 år betyder inte att man kan utvecklas, snarare tvärt om.
 
Både Alingsås och Elfhög hade riktigt kul såg det ut som och det är kul då när man är domare att se lag som har roligt och inte gnäller eller klagar utan bara kämpar på och har skoj. 


5-12 slutade matchen i alla fall som troligtvis var genrepet inför div 3 starten där båda lagen möts i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0