Underbar serieavslutning!

Även om vi själva inte har något med toppen att göra kommer vi vara med i en rafflande spurt om seriesegern då vi bortamöter Alingsås "Ragazzi" som lyckats tappa en säker serieseger med endast 1p på sina 2 sista matcher, det ser uppenbarlign ut som den stora guldfrossan och nu måste de ta in 12 +mål emot oss. På pappret ser det ändå inte omöjligt ut för Alingsås då Rydboholm som de slåss om guldet ska möta serietrean Tibro på hemmaplan dock kan inte Tibro bli annat än 3a så de har inte något att spela för mer än äran men Tibro är ett stabilt lag som säkerligen kommer sälja sig dyrt.
 
Alingsås möter ju oss på sin hemmaplan och i teorin är det inte omöjligt att piska upp oss ordentligt då det var just det som hände i förra mötet, jag själv var inte med i Hjo vid det tillfället och såg inte matchen men Alingsås vann med 12-4 och spelade riktigt bra och var effektiva. Hade jag varit tränare för Alingsås hade jag nött offensivt hela veckan och siktat på att vinna med 20 mål mot ett bottenlag. 
 
Hade jag varit tränare i Rydboholm hade jag haft ett öga på ibis och följt utvecklingen i Alingsås men i första hand sett till att 3p bärgas för det blir säkerligen inte lätt att slå Tibro.
 
Underbart med dramatik tycker jag och det är sådant man lever för, hade varit otroligt trist att åka och möta något mttelag i sista omgången och fått bevittna en avslagen historia.
 
Dock tror jag att när röken lagt sig att både Rydboholm och Alingsås kommer nå division 2 då Vänersborg borde klara sitt kval och inget västgötalag åker ur div 1 så båda lagen kommer säkerligen få fira ändå även om man självklart vill ta en serieseger. Upplagt för dramatik, synd att matcherna spelas en Söndag, men de som är lite smarta fixar väl ledigt måndag och drar en jättefest. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0