Match utan närkampsspel.

Ja så kan man sammanfatta matchen mot Rydboholm som var en bra innebandymatch med snygga mål och 2 kämpande lag.
 
Synd att 2 herrar i gråa tröjor bestämde sig för att hitta på en egen regelbok där man inte ens fick kämpa axel mot axel. Ärligt talat ni borde gå och kolla på någon match i div 1 eller div 2 och kolla på domarna där, se vad de tillåter och inte tillåter för ni kan omöjligt ha koll på hur man bedömer det och div 3 nivå ska ni inte döma på, ni fixar det inte.
 
Men man får väl kanske vara glad att man får några domare då det är domarbrist antar jag, men att gå från Ola och Trygg förra matchen till dessa två herrar hemmahörande i skaratrakten ja herregud säger jag, förra matchen flöt på bra och spelarna hade roligt, nu var det fan bara en jävla parodi där 2 nervösa domare letade efter avblåsningar, fy fan alltså detta var det sämsta jag sett på länge och i 7-8 fall på inslag så pekar de åt olika håll och det komiska är att vi får 6 av dessa emot oss, känsla för helvete känsla gubbar, speciellt då den ena domaren rättade den andra i 7 av fallen.
 
Tur säger jag bara att det inte var på grund av deras otroligt osynkade och dåliga nivå som vi förlorade i alla fall utan för att Rydboholm var ett för dagen bättre innebandylag.
 
Vi börjar jättera och leder 2-0 tidigt och har 4-3 efter första perioden.
 
Sedan åker vi på 5 min utv, för vad???? Ja du suck, och sen direkt efter ytterligare en 2 min utv, totalt får vi 4 st 2 minuters utv och 1st 5 minutare. Vi ska ha en tvåa för slag absolut, Rydboholm fick en 2a och det borde vi också stannat på, att leta efter billiga tvåor för att det går fortare än man hänger med samt ta en 5 min utv, herregud alltså, vi har inte haft i närheten av så dålig domarinsats i hela div 4 ifjol .... Jag vill bjuda in er båda domare till att komma nästa lördag när Krono och Hjelm dömer så ni kan se deras nivå för den brukar va riktigt bra, jag ska själv bjuda er på en cola och en kaka om ni dyker upp, se och lär och utvecklas...
 
Tur jag inte är bitter för förlusten i alla fall utan bara bitter för 2 domare som jag redan på förhand var lite orolig över inte skulle hänga med. Vi gör mkt bra i matchen och har en hel del positiva bitar att ta med oss till nästa match, får väl ändå vara nöjd med att vi fick möjlighet att träna boxplay i alla fall, för den träningen blir viktig att ha med oss till våra 3 viktiga matcher på raken nu mot Varnhem, Tibro och Horsby.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0