Bra avslutning hemma!

Matchen mot Fritsla blev en bra kämpafight, i ärlighetens namn kanske inte så mkt finlir utan mkt närkamper vilket jag gillar och några fina kontringsmål av båda lagen där båda målvakterna stundtals fick briljera.
 
Vi börjar trögt och är gnälliga vilket aldrig kan medföra något bra och ligger under 1-4 efter första och när lagkapten Borg ryter till i pausen (mkt behövligt) så höjer vi oss rejält och vinner andra med 4-1 så det är 5-5 inför sista, vi reder direkt ut ett boxplay och lyckas ta ledningen 6-5, tyvärr kvitterar Fritsla och det blir sudden, rättvist tycker jag men vi åker på en utvisning för slag och de kan göra 7-6 och få med sig extrapoängen och det var ett mycket glatt orange lag som hoppade i en ring för sina 2p. 
 
Jag tycker vi gör en grym match totalt sett vi kämpar och sliter på ett helt annat sätt än vi gjorde förra matchen mot Wårgårda och alla gjorde en bra match vilket var kul. Nils 14 år går in o visar vägen med 2 mål och bra spel samt Emil jobbar otroligt mkt i defensiven utan boll som jag också tycker förtjänar lite extra credd samt Fritzsson som går in som center och gör en klockren defensiv insats, kändes grymt stabilt i vår hopplockade femma där vi inte spelat ihop direkt och på lite nya positioner.
 
Bra domarinsats också av Krono och Hjelm även om de visade ut mig för vad jag tycker var en bra axeltackling men jag är ju rätt färgad i den situationen. :) Kul att få spela och använda kropp, önska fler domare hade deras nivå där de tillåter närkamper men plockar det som är fult. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0