Södras förbannelse och Hot Shots unika silverrad.

Div 1 södra dams seriesegrare har om jag inte har fel bara klarat att nå SSL dam eller Elitserien 1 enda gång sista åren och det var när Jönköping gick upp. Malmö hade matchboll efter att ha vunnit borta i Linköping så behövde de bara vinna en hemmamatch, men icke de torskade bägge sina hemmamatcher i helgen och får vara kvar i div 1 nästa år också, hur kunde det hända tro?

Det måste vara förbannelsen, Warberg hade åtskilliga straffsparkar och brännde samtliga med div 1 bästa trupp någonsin om man kikar på pappret och en f d "guldcoach" i Curre men inte ens det gick då ett skitsvagt Sala åkte ner och slog dem, och i år har Malmö gått obesegrade genom serien och kval men ändå 2 raka torsk hemma när de väl skulle avgöras, ja södra spöket måste man nog ta på allvar eller?

Sedan kan man bara skratta eller gråta åt Brönderslev Hot Shots makalösa silverrad, säkerligen 10 finalförluster i rad, på min tid när jag va coach i Danmark 2005 tog de silver och de har väl i princip varje år tagit sig till final vilket är grymt bra men otroligt nog torskat varje final, helt sjukt egentligen om du frågar mig men det måste satt sig i skallen på grabbarna.

Hade fan velat träna Brönderslev en säsong bara för att överbevisa mig själv om att det bara är mentalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0